Pieni katsaus pygameen. Starfieldin tekeminen on aina mukavaa aivojumppaa.
import pygame from pygame.locals import * from math import * from random import * def main(): # alustetaan pygame pygame.init() screen = pygame.display.set_mode((640, 480)) # luodaan 150 tahtea tahdet = [[2 * pi * random(), randint(1, 30) * random()/random() , 0] \ for i in range(150)] done = 0 while not done: for event in pygame.event.get(): if event.type in (QUIT, KEYDOWN): done = 1 screen.fill((0, 0, 0)) for str in tahdet: # liikutetaan tahtia str[1] *= 1.07 # asetetaan tahdet alkuun jos ovat karanneet tarpeeksi kauas if str[1] > 450: str[0] = str[1] = 2 * pi * random() # annetaan sopiva vari if int(str[1] * 2) <= 255: str[2] = int(str[1] * 2) # heitellaan tahdet paikoilleen screen.set_at([ int(cos(str[0]) * str[1]) + 320, \ 240 - int(sin(str[0]) * str[1])], (str[2], str[2], str[2])) pygame.display.update() pygame.time.delay(1) if __name__ == '__main__': main()
Kelpo esimerkki, voisinpa itsekin tutustua tarkemmin pygamen käyttöön.
Korjasinpa hieman. Nyt on paljon nopeempi kun tähtiä lisää.
Ai täs käytetää pygamea :D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.