Ongelma: ääkköset ei toimi uudessa koneessa, kun siirsin vanhan koneen kovolta QB 4.5:n. Kone luke näppäimistöni jenkkiläisenä, eli esim. å:n tilalla on [ ja ä:n tilalla \.
Vanhalla koneella tilanne oli normaali.
hööö... mikä winukka? jos sulla on autoexec.bat niin kai siinä lukee jotain tällaista:
LH mode con codepage prepare=((437) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
LH mode con codepage select=437
TAI
LH mode con codepage select=850
keyb su,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys
kokeile myös vaikuttaako ikkunassa ja koko näytössä qb ajo.
Mä itse kyllä tykkään ehdottomasti tosta jenkkinäppiksestä: 1) oon käyttäny sitä niin kauan niin että osaan noi merkit kunnolla ja saan aina nauraa faijalle ku se yríttää mun dos promptissa säätää jotain niin se ei osaa ikinä kirjoittaa niitä merkkejä oikein...
2) qb:n pikanäppiksethän ei toimi suominäppiksellä. Se on niin ärsyttävää aina mennä sinne ylös esim search...find säätöön... ah kyllä mä diggaan jenkkinäppistöä.
No huh, tulihan pitkä viesti...
Mulla on suomenkielinen win98.
Eikös toi mene näin: mode con cp prepare=((850)
Tullut näperrettyä dossissa liikaa, niin muistaa ulkoo...
Laita win98:n cd asemaan ja sitten :: Käynnistä - Asetukset - Ohjauspaneeli - Näppäimistö - Kieli - Lisää - Suomi
Kyllä sen saa toimiin välttävästi; täytyy pistää kieliasetukset päälle QB:n omasta kehotteesta. asetukset vaan resetoituu jokaisen käynnistyskerran yhteydessä =(
Nyt toimii, kiitoksia vaan.
siinä ei mun tietääkseni auta muu ku että vaihdat näppäimistön asetukset suomalaasiksi. Ittellä oli sama ongelma, eikä muu auttanu.
Niin minäkin tein, muokkaamalla autoexec.bat
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.