Hakee lpt- ja sarjaporttien osoitteet muistista. Hyvin kätevä jos on joku uus kone joka ei noudata standardeja(esim lpt1=378h) niinkuin kaverini asus jossa on ihan IHME osoitteet...
CLS FOR lpt = 1 TO 3 'lpt portteja voi olla max 3kpl (vai onks niitä kaks? en tiiä... luulen näin DEF SEG = 0 'alimuistiin a = &H408 + 2 * (lpt - 1) 'lasketaan osoite mist löytyy osoitteet lsbaddr = PEEK(a) 'yks osa osoitetta msbaddr = PEEK(a + 1) 'toinen osa osoitetta addr = lsbaddr + &H100 * msbaddr 'lasketaan osoite DEF SEG 'takasin kotiin IF addr = 0 THEN EXIT FOR 'loppuks portit? PRINT "LPT portti #"; lpt; ": "; HEX$(addr) 'kerro mikä osoite NEXT FOR ser = 1 TO 4 'sarjaportteja voi olla jopa neljä DEF SEG = 0 'alimuistiin a = &H400 + 2 * (ser - 1) 'lasketaan osoite mist löytyy osoitteet lsbaddr = PEEK(a)'yks osa osoitetta msbaddr = PEEK(a + 1)'toinen osa osoitetta addr = lsbaddr + &H100 * msbaddr 'lasketaan osoite DEF SEG 'takasin kotiin taas IF addr = 0 THEN EXIT FOR 'loppuiks jo? PRINT "Sarjaportti #"; ser; ": "; HEX$(addr) 'kerrotaan sullekin se osoite NEXT
Tällästhän mä just tarvisinki! :D
Tai ainaki tän tapasta. Kirjotin äskesen ennen ku oli testannu.
Kiva että ees jollekin on hyötyä :P
Mitäpä tätä enää kommentoida mutta mä sain 8 lpt porttia ja 12 sarjaporttii.
ku mä laiton FOR ser = 1 TO 12
ja FOR lpt = 1 TO 8
rndprogy, niitä on vaan 3 ja 4 ja ne muut jota sä löydät on jotain ihan muuta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.