Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: QB: Grafiikan vierintä

rndprogy [20.09.2003 17:43:50]

#

Tämä on sellainen sanoisinko tekstuurin scrollaamis juttu. Toivottavasti on jollekkin hyötyä ainakin minulle oli kun sen keksisin.

'***ja näin
SCREEN 13
DEFINT A-Z
Q = 1: W = 30
R = 0: G = 0: B = 50

'Piirtää grafiikan
DO: OUT 968, Q
    OUT 969, R 'punainen
    OUT 969, G 'vihreä
    OUT 969, B 'sininen
E = INT(RND * 10) + 1
  IF E > 0 AND E < 6 THEN W = W + 1   'lisää värin
                                      'kirkkautta
  IF E > 5 AND E < 11 THEN W = W - 1  'tummentaa väriä
  IF W < 44 THEN W = 45   'estää väriä tummentumasta liikaa
  IF W > 56 THEN W = 55   'estää väriä kirkastumasta liikaa
B = W: Q = W
  PSET (Y, X), Q 'piste jolla grafiikka piirretään
y = y + 1
IF Y = 320 THEN X = X + 1: Y = 0
LOOP UNTIL X = 200

'Grafiikan scrollaus
DO: DIM A(31990)
    GET (5, 0)-(319, 199), A    'nappaa kuvan
  DIM S(1000)
   GET (0, 0)-(4, 199), S
   PUT (0, 0), A , PSET         'ja siirtää sen viisi
                                'pistettä vasemmalle
   PUT (315, 0), S, PSET
IF INKEY$ = CHR$(27) THEN END
LOOP

rndprogy [20.09.2003 17:46:01]

#

Kommentteja ois kiva kuulla tästäkin

Gwaur [20.09.2003 22:29:33]

#

Ei tuommoisia "looppeja" tyyliin näin:

juttu:
PRINT "moi"
GOTO juttu

Käytä oikeita looppeja! DO ja FOR on imo parhaat

Gwaur [20.09.2003 22:30:28]

#

mutta muuten on kyllä hieno!

rndprogy [20.09.2003 22:49:34]

#

gotot on vaihdettu loopeiks

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta