Tämä vinkki sopii mainiosti esim. avaruuspeliin. Saa käyttää vapaasti.
DECLARE SUB uusitahti (i!) SCREEN 13 max = 500 ' montako tähteä on kerralla ruudulla TYPE stars x AS INTEGER y AS INTEGER vari AS INTEGER END TYPE DIM SHARED tahti(1 TO max) AS stars RANDOMIZE TIMER ' arvotaan alkupaikat FOR i = 1 TO max tahti(i).x = INT(RND * 319) tahti(i).y = INT(RND * 199) tahti(i).vari = INT(RND * 15) + 16 NEXT DO ' pyyhitään, liikutetaan ja piirretään tähdet FOR i = 1 TO max PSET (tahti(i).x, tahti(i).y), 0 tahti(i).y = tahti(i).y + 1 IF tahti(i).y > 199 THEN uusitahti (i) PSET (tahti(i).x, tahti(i).y), tahti(i).vari NEXT WAIT &H3DA, 8 ' viive LOOP UNTIL INKEY$ = CHR$(27) SUB uusitahti (i) tahti(i).y = 0 tahti(i).x = INT(RND * 319) tahti(i).vari = INT(RND * 15) + 16 END SUB
kommentteja
meneekös tässä silleen että kaukana olevat tähdet menee hitaammin ja lähempänä nopeemmin?
heti kun saan muokattua tätä vinkkiä :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.