Tässä on kaksi erillistä koodia, joista ensimmäinen vetää kuvan (esimerkissä kasa ympyröitä) ruudun keskelle ja toisessa on muuten sama juttu, mutta kuva työntyy ulos ruudun reunoista.
Koodi1, Vetää kuvan ruudun keskelle
DIM kuva(10000) AS INTEGER SCREEN 13 RANDOMIZE TIMER ympyroita = 2500 ' Piirrettävien ympyröiden määrä DO FOR i = 1 TO ympyroita CIRCLE (RND * 320, RND * 200), RND * 50, RND * 255 ' Piirtää kuvaan kasan ympyröitä NEXT i SLEEP 2 FOR i = 1 TO 110 GET (0, 0)-(159, 99), kuva ' siirtää vasenta yläkulmaa PUT (1, 1), kuva, PSET GET (161, 0)-(319, 99), kuva ' siirtää oikeaa yläkulmaa PUT (160, 1), kuva, PSET GET (0, 101)-(159, 199), kuva ' siirtää vasenta alakulmaa PUT (1, 100), kuva, PSET GET (161, 101)-(319, 199), kuva ' siirtää oikeaa alakulmaa PUT (160, 100), kuva, PSET LINE (0, 0)-(319, 199), 0, B ' Pyyhkii reunat tyhjiksi (voit kokeilla poistaa tämän rivin ja katsoa mitä käy) IF INKEY$ = CHR$(27) THEN END ' Lopettaa escistä NEXT i LOOP
Koodi2, Työntää kuvan ulos ruudun reunoista
DIM kuva(10000) AS INTEGER SCREEN 13 RANDOMIZE TIMER ympyroita = 2500 ' Piirrettävien ympyröiden määrä DO FOR i = 1 TO ympyroita CIRCLE (RND * 320, RND * 200), RND * 50, RND * 255 ' Piirtää kuvaan kasan ympyröitä NEXT i SLEEP 2 FOR i = 1 TO 110 GET (1, 1)-(159, 99), kuva ' siirtää vasenta yläkulmaa PUT (0, 0), kuva, PSET GET (160, 1)-(318, 99), kuva ' siirtää oikeaa yläkulmaa PUT (161, 0), kuva, PSET GET (1, 100)-(159, 198), kuva ' siirtää vasenta alakulmaa PUT (0, 101), kuva, PSET GET (160, 100)-(318, 198), kuva ' siirtää oikeaa alakulmaa PUT (161, 101), kuva, PSET LINE (159, 0)-(160, 319), 0, B ' Pyyhkii keskirivit tyhjiksi LINE (0, 99)-(319, 100), 0, B ' voit myös kokeilla ilman näitä rivejä, mutta se näyttää kauhealta IF INKEY$ = CHR$(27) THEN END ' Lopettaa escistä NEXT i LOOP
Kiva..
Juup onhan toi siisti systeemi...
ihan ok
Hieno.
Kiitos kehuista...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.