Tämä pieni API-käskyä käyttävä koodinpätkä selvittää tietokoneen käyttäjän käyttäjätunnuksen. Käyttäjätunnus palautetaan kyselyn jälkeen muuttujassa 'Tarkista_User'.
Tämä on API-käsky jolla käyttäjätunnus selvitetään:
Private Declare Function GetUserName Lib "advapi32.dll" Alias "GetUserNameA" (ByVal lpbuffer As String, nSize As Long) As Long
Ja tämä on sitten se varsinainen juttu, joka suorittaa kyselyn:
On Error Resume Next Dim sBuffer As String Dim lSize As Long sBuffer = Space$(255) lSize = Len(sBuffer) Call GetUserName(sBuffer, lSize) If lSize > 0 Then Tarkista_User = Left$(sBuffer, lSize) Else Tarkista_User = vbNullString End If
Hieno esimerkki tästäkin asiasta ..
Kiitoksia!
Mä en saanu toimii. Siis mihi noi pitää laittaa ees? Moduleenko kaikki vai mihin?
Olis kiva jos joku vaivautuis lähettää mulle sähköpostiin zipattuna ton kaikkina frm, jne... tiedostoina. Mun sähköposti osote on monkkats@hotmail.com
kaikki vaa formii...?
siis pitääks toi apikäsky laittaa moduliin
Private Declare...
Jos sen laittaa moduuliin, se toimii vain moduulissa. Laita kohtaan option explicit.
saako saman salasanalle?
kyl semmonen tietääkseni on .. mutta sitten kun saat sen salasanan niin se on muistaakseni cryptattu :( ...
lainaus:
kyl semmonen tietääkseni on .. mutta sitten kun saat sen salasanan niin se on muistaakseni cryptattu :( ...
Vaikka wintoosa on päin per* tehtykki ni ei sentään niin paljon että salasanan saisi parillä koodirivillä jossakin hikisessä vb ;)
lainaus:
lainaus:
Vaikka wintoosa on päin per* tehtykki ni ei sentään niin paljon että salasanan saisi parillä koodirivillä jossakin hikisessä vb ;)
No itse asiassa saa... mutten taida kertoa tässä miten... ;)
Tosin jos haluaa ettei se ole kryptattu niin täytyy kirjottaa väh. 76 riviä koodia. Olen tekstannut...
Ton salasananhan saa selville kun vaan hakeesen seuraavaa polkua pitkin: C:\WINDOWS\system32\config\SAM.
Tuolta kun avaa ton SAM -tiedoston niin sieltä löytää salasanat. Tosin ne pitää unscryptata, mutta siihen löytyy ohjelmia netistä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.