Tässä on tällainen vinkki joka opettaa vähän minullekkin uutta SINiä ja COSsia.
Eli esim. viivaa voi käännellä ja väännellä näillä. Miten sitä viivaa käännetään? LINE (X,Y)-(X + SIN(kulma) * pituus, Y + COS(kulma) * pituus) Ja tuota 'kulmaa' lisäämällä tai vähentämällä viiva kääntyy. Tässä idea on kääntää viivaa nopeasti pyyhkimättä näyttöä --> palloja, jotka eivät näytä palloilta 13 näyttötilassa (ainakaan minulla) Lisäksi lisäämällä pituutta eli kokoa kuvio näyttää suurenevan pienestä...
~Sose~
RANDOMIZE TIMER CLS SCREEN 13 kokolisa = .1 'Kuinka paljon kuvio kasvaa kulmalisa = .1 'Mitä pienenpi sitä tiheämpää jälki on monesti = 650 'Mitä suurempi luku sitä kauemmin piirtää --> isompi kuvi hitautta = 100 'Eli kuinka hitaasti/nopeasti kuva piirtyy. Outo tapa hid DO koko = 15 'Aloituskoko eli viivan pituus kulma = 1 'Aloituskulma (ei väliä tässä) x = INT(RND * 300) + 10 y = INT(RND * 175) + 10 FOR i = 1 TO monesti vari = INT(RND * 15) 'Mahdollistaa törkeän räikeät värit :) LINE (x, y)-(x + SIN(kulma) * koko, y + COS(kulma) * koko), vari koko = koko + kokolisa kulma = kulma + kulmalisa IF UCASE$(INKEY$) = "Q" THEN END FOR hidaste = 1 TO hitautta: NEXT hidaste NEXT i LOOP
Laitoinko vahingossa vinkin muka VB:lle? En mielestäni. Tuo näyttää enemmän VB:n vinkiltä kuin QB:n (QB:n hieno sininen tausta ei näy NYYYHH!!)
~Sose~
Toisaalta tuosta puuttuu myös VB:n värikoodaukset... Millehän kielelle minä sen tein? Mielestäni valitsin sieltä QB... :0
Niin kauan kuin vinkki on Uudet-alueella, siinä ei näy mitään värikoodausta. Mutta nyt kun vinkki on siirretty QB-alueelle, värit ja fontti ovat tuttuun tapaan QB:n kaltaiset.
Heh kiva.
Onko se sisentäminen todellakin _niin_ vaikeaa?
Ja FOR-loopilla hidasteleminen oli käyttökelpoista joskus Amstrad CPC464 -aikoihin :)
Ja tietysti noita sinejä ja kosineja olis voinu enemmänkin selostella :)
On se todella _niin_ vaikeaa. :( Ja FOR-NEXT-loopilla on just maailman paras hidastaa QB ohjelmia! Jos ei, niin mikä ois parempi?
Aika hieno. Hidastaa voi paremmin varmaan jollain WAIT &H3DA,8 lla. Itsekkään en ole tottunut sisentämään :(
ei kovikaan hieno.
ite oon tottunu sisentään parin huomautuksen (fawkzin) ei se sen vaikeempaa oo kun viahtaa sen määrän vaikka kahteen ja sit aina painaa tabia
ei kovikaan hieno.
ite oon tottunu sisentään parin huomautuksen (fawkzin) ei se sen vaikeempaa oo kun viahtaa sen määrän vaikka kahteen ja sit aina painaa tabia
Nyt lisäsin sisennykset. Miellyttääkö?
FOR-NEXT-looppi ei oleo hyvä hidastamiseen ellei sitten laita määrittämismahdollisuutta siihen, sillä toiset koneet ovat nopeampia kuin toiset. WAIT &H3DA, 8 on parempi.
Mutta hyvä vinkki silti.
Screen 13:ssa on käytössä 256 väriä joten "vari = INT(RND*15)" voisi olla "vari = INT(RND*256)"...
Hieno koodinpätkä!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.