Tämä olisi yksinkertainen arpoja. Arvaa luku ennenkuin ohjelma sammuttaa itsensä.
Ohjelma testattu DJGPP:llä.
#include <iostream> #include <stdlib.h> #include <time.h> using namespace std; int main (void) { srand(time(0)); int j=0, h=0, g=0; h=rand()%100; cout << " **** Arvaa luku **** \n"; cout << " **** By Teevati **** \n\n"; cout << "Minulla on luku asteikolla 1-100. \n Yritä arvata se 6 arvauksella:"; do{ cin >> j; cout << "\n"; if( j<h ) cout << "Lukuni on suurempi "; else if( j>h) cout << "Lukuni on pienempi "; else{ cout << "Oikein!"; break; } g++; }while( g<6 ); cout << "\n\nLukuni siis oli " << h; return 0; }
Ihan mojova esimerkki, mutta aika tavanomainen. Kyllä tuo aloittelijoihin menee. Teepäs sellanen arvauspeli, että täytyy 10 sekuntiin saada numero selville. Saattaa mennä sähläykseksi :)
Kaikki eivät välttämättä tiedä arpoja funktioita.
"Minulla on luku asteikolla 1-100"
Eipäs olekaan vaan asteikolla 0-99 :)
Sisennyksiä jäin kaipaamaan jälleen kerran :) Mutta mikäs tuossa.. kai tuostakin joku hyötyy...
Kaikki eivät välttämättä tiedä arpoja funktioita.
Tein tollasen kun alottelin...
Ihan kiva ESIMERKKI ohjelmaksi
Koodissa taitaa olla, jotain vikaa...
Minun matematiikan tietojeni mukaan 90 ei ole pienempi kuin 87...
Jos ei koodissa taisin löytää uuden vian koneessani...
Ohjelmalla taitaa olla ongelmia luvun 90 kanssa...
71 pienempi, kuin 70???
Missä bugi???
Onko toi otettu suoraan jostain c++ kirjasta? Jos ei ni hipoo kyllä aika läheltä, mutta eipä tuo mitään, kelpo ohjelma...
Onko toi otettu suoraan jostain c++ kirjasta? Jos ei ni hipoo kyllä aika läheltä, mutta eipä tuo mitään, kelpo ohjelma...
Oon ihan aloittelija ohjelmoinnin suhteen, miten ton sais toimimaan Borland Jbuilderissa?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.