Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: QB: seikkailupelin alku tekoälyllä

Sivun loppuun

snakari [04.10.2002 17:53:13]

#

tässä tämmönen yksinkertanen tekstiseikkailun alku ja sitten siinä on vielä tekoäly joka tarkoittaa sitä että koneet hortoilee ympäri näyttöä ja kun niihin osuu ne sanoo jotain nerokasta. kokeilin tehä koneista helposti liikutettavan & lisättävän

DECLARE SUB nappaimet ()
DECLARE SUB kehykset ()
DECLARE SUB kone (m)
DECLARE SUB ukot (m)
'**** lataus ****
RANDOMIZE TIMER
WIDTH 80, 50
nopeus = .5 ' kuinka usein koneet liikkuu (sekunneissa)
a = TIMER
maara = 3 ' tietokoneiden määrä (muista asettaa myös kohdat)
DIM SHARED x(10) ' -- jos 1 + maara on yli suluissa olevan luvun vaihda se noitten summaksi
DIM SHARED y(10) ' /
' laitetaan pelaajan paikat
x(1) = 2: y(1) = 2
' laitetaan tietokoneiden paikat
x(2) = 10: y(2) = 16
x(3) = 48: y(3) = 2
x(4) = 4: y(4) = 40
' mitä koneet puhuu, näitä voit lisäillä mielesi mukaan
DIM SHARED puheet(4) AS STRING * 77
puheet(1) = "hieno ilma tänään"
puheet(2) = "terve!"
puheet(3) = "et kai ole eksynyt?"
puheet(4) = "varo mörköjä!"
' **** peli ****
CALL kehykset
COLOR 15: LOCATE 47, 3: PRINT "et ole vielä puhunut kenellekkään!"
' piirretään puita
FOR p = 1 TO 300
LOCATE INT(RND * 44) + 2, INT(RND * 78) + 2: COLOR 2: PRINT "@"
NEXT
DO
ukot (maara)
nappaimet
b = TIMER - a
IF b > nopeus THEN
        kone (1) ' \
        kone (2) '  -- liikutetaan konetta
        kone (3) ' /
        ' varmaankin huomasit että 1, 2 ja 3 on koneiden numerot joten tohon
        ' saa helposti jonkun arpojan
a = TIMER
b = 0
END IF
LOOP

SUB kehykset
COLOR 7
COLOR 7: LOCATE 1, 1: PRINT "Ú"; STRING$(78, 196); "¿"
FOR rivi = 1 TO 44
PRINT "³"; SPACE$(78); "³"
NEXT
PRINT "Ã"; STRING$(78, 196); "´"
PRINT "³"; SPACE$(78); "³"
PRINT "À"; STRING$(78, 196); "Ù"
END SUB

SUB kone (m)
        suunta = INT(RND * 4) + 1
        liikuta = m + 1
        IF suunta = 1 THEN
                IF SCREEN(y(liikuta) + 1, x(liikuta)) = 32 THEN COLOR 0: LOCATE y(liikuta), x(liikuta): PRINT " ": y(liikuta) = y(liikuta) + 1
        END IF
        IF suunta = 2 THEN
                IF SCREEN(y(liikuta) - 1, x(liikuta)) = 32 THEN COLOR 0: LOCATE y(liikuta), x(liikuta): PRINT " ": y(liikuta) = y(liikuta) - 1
        END IF
        IF suunta = 3 THEN
                IF SCREEN(y(liikuta), x(liikuta) + 1) = 32 THEN COLOR 0: LOCATE y(liikuta), x(liikuta): PRINT " ": x(liikuta) = x(liikuta) + 1
        END IF
        IF suunta = 4 THEN
                IF SCREEN(y(liikuta), x(liikuta) - 1) = 32 THEN COLOR 0: LOCATE y(liikuta), x(liikuta): PRINT " ": x(liikuta) = x(liikuta) - 1
        END IF

END SUB

SUB nappaimet
SELECT CASE INKEY$
CASE CHR$(27)
        END
CASE CHR$(0) + "H"
        IF SCREEN(y(1) - 1, x(1)) = 1 THEN COLOR 15: LOCATE 47, 3: PRINT puheet(INT(RND * UBOUND(puheet)) + 1)
        IF SCREEN(y(1) - 1, x(1)) = 32 THEN COLOR 0: LOCATE y(1), x(1): PRINT " ": y(1) = y(1) - 1
CASE CHR$(0) + "P"
        IF SCREEN(y(1) + 1, x(1)) = 32 THEN COLOR 0: LOCATE y(1), x(1): PRINT " ": y(1) = y(1) + 1
        IF SCREEN(y(1) + 1, x(1)) = 1 THEN COLOR 15: LOCATE 47, 3: PRINT puheet(INT(RND * UBOUND(puheet)) + 1)
CASE CHR$(0) + "M"
        IF SCREEN(y(1), x(1) + 1) = 32 THEN COLOR 0: LOCATE y(1), x(1): PRINT " ": x(1) = x(1) + 1
        IF SCREEN(y(1), x(1) + 1) = 1 THEN COLOR 15: LOCATE 47, 3: PRINT puheet(INT(RND * UBOUND(puheet)) + 1)
CASE CHR$(0) + "K"
        IF SCREEN(y(1), x(1) - 1) = 32 THEN COLOR 0: LOCATE y(1), x(1): PRINT " ": x(1) = x(1) - 1
        IF SCREEN(y(1), x(1) - 1) = 1 THEN COLOR 15: LOCATE 47, 3: PRINT puheet(INT(RND * UBOUND(puheet)) + 1)
END SELECT
END SUB

SUB ukot (m)
COLOR 9: LOCATE y(1), x(1): PRINT CHR$(1)
FOR t = 2 TO 1 + m
COLOR 14: LOCATE y(t), x(t): PRINT CHR$(1)
NEXT
END SUB

Jaakko [05.10.2002 16:46:56]

#

tekoälyksi en kutsuisi

Jogge [05.10.2002 17:14:08]

#

tekoäly :DDD Ehkä mielummin sekoäly :P

snakari [05.10.2002 20:24:00]

#

no joo

Herne [06.10.2002 00:05:36]

#

Mä haluun kans tehä noin upeit juttui. Tosta sais muuten aika helpost roolipelin. tekisitte sellasen ja pistäisitte sharewarena maailmalle. sitte olisitte kuuluisia.

kuten ehkä huomasitte, oon väsynny...

DKH [06.10.2002 11:22:52]

#

Mahtaa olla hieno ohjelma

KimmoKM [06.10.2002 18:04:55]

#

Hauska.

M.K [20.02.2003 21:42:06]

#

siisti.

hunajavohveli [08.11.2003 13:34:31]

#

Ihan kiva.
Mutta mitä se tekee grafiikka-osastolla?
Edit: Ei tässä kyllä juuri tekoälyä minusta ole, kaikki tapahtuu arpomalla.

Stume [25.01.2004 15:57:20]

#

Herne
Mä haluun kans tehä noin upeit juttui. Tosta sais muuten aika helpost roolipelin. tekisitte sellasen ja pistäisitte sharewarena maailmalle. sitte olisitte kuuluisia.

kuten ehkä huomasitte, oon väsynny...

Stume
Toi herne on nyt hyvä ja tekee itse sen pelinsä.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta