Yksinkertaista raytracingia, mahdollisimman simppeli, että pääsee alkuun.
SCREEN 13 FOR y = 1 TO 200 FOR x = 1 TO 320 rx = x / 160 - 1 ' (rx, ry, rz) on säde, jokainen välillä -1..1 ry = 1 - y / 100 rz = .8 IF NOT ry = 0 THEN t = -10 / ry IF t > 0 THEN ' Leikkauspiste takana px = rx * t ' (px, py, pz) on leikkauspiste py = ry * t pz = rz * t c = ((px XOR pz) AND 8) / 8 * 15 ' Shakkilauta, 15 = valkoinen ELSE c = 0 END IF ELSE c = 0 END IF PSET (x, y), c NEXT x NEXT y
Kiitos paljon :)
wov!
wovvovvovovovovovoo!!!!!!!111111
Ymmärsinpä minäkin nyt miten tuo raytracing periaatteessa toimii. Hieno ja helposti ymmärrettävä esimerkki. :)
mipmappinki vaan lisksi tohon. :)
Kätevää. tuon älyääki.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.