Joo tässäpä tämmönen. Otettu muuten (lähes) suoraan matopelistäni, joten ei kannata ihmetellä, miksi tuossa näkyy nuo testaus ja muut jutut. Tuosta koodista saa pienellä muokkauksella ihan käyttökelpoisen omissakin projekteissa. Pelin tekijän ja testaajien näyttöä varten olevien st$ ja testaus$ -merkkijonojen pituus ei ole mikään määrätty, joten niitä voi muuttaa vapaasti.
CLS st$ = ".....pelin tekijä....." testaus$ = "...testaaja #1......testaaja #2......testaaja #3..." LOCATE 25, 23: PRINT "Paina jotain näppäintä jatkaaksesi..." st = 0 test = 0 DO: GOSUB rollaus: LOOP UNTIL INKEY$ <> "" END rollaus: st = st - 1 st2 = st - 1 st3 = st2 - 1 test = test - 1 IF INT(st) < 1 THEN st = st + LEN(st$) IF st2 < 0 THEN st2 = st2 + LEN(st$) IF st3 < 0 THEN st3 = st3 + LEN(st$) IF test < 1 THEN test = test + LEN(testaus$) LOCATE 2, 20: PRINT "Koodi: " + RIGHT$(st$, st); LEFT$(st$, LEN(st$) - st) LOCATE 4, 20: PRINT "Grafiikat: " + RIGHT$(st$, st2); LEFT$(st$, LEN(st$) - st2) LOCATE 6, 20: PRINT "Äänet: " + RIGHT$(st$, st3); LEFT$(st$, LEN(st$) - st3) temp$ = RIGHT$(testaus$, test) + LEFT$(testaus$, LEN(testaus$) - test) LOCATE 8, 20: PRINT "Testaus: " + LEFT$(temp$, LEN(st$)) temp$ = "" FOR i = 1 TO 99999: NEXT i RETURN
No tälle ei kyllä ihan heti käyttöä löydä.
no ei oikein taida
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.