Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Viikon kysymyksessä vikaa?

Pekka Kauppila [26.09.2003 00:30:08]

#

Mistähän kummasta se johtuu, että en pysty läheskään joka kerta vastamaan tuohon viikon kysymykseen vaan se näyttää minulle yleensä suoraan vaan nuo vastaus prosentit. Se on aika harvinaista, että minä tuohon kysymykseen voisin vastata. Olen ehkä ilmoitellut tästä ongelmasta joskus aikaisemmin, mutta en ole ihan varma. Olisi ihan kivaa tietää mistä se johtuu ja onko muilla vastaa ongelmaa?

JTJ [26.09.2003 09:01:38]

#

Vastaavanlainen ongelma oli, kun oli proxy päällä. Taitaa perustua tuo viikon kysymykseen vastaus ainakin osaksi IP:n tunnistamiseen, joten IP:n vaihto voi auttaa (riippuen tietenkin siitä, onko se mahdollista). Ja sitten vielä selaimen evästevaraston tyhjennys voi auttaa asiaan...

Antti Laaksonen [26.09.2003 11:13:31]

#

Ongelma liittyy tosiaan todennäköisesti välimuistipalvelimeen. Hetki sitten tein kuitenkin pienen muutoksen kyselyjärjestelmään, minkä ansiosta oikean IP:n pitäisi löytyä proxynkin takaa. Onnistuuko kysymykseen vastaaminen nyt?

Pekka Kauppila [26.09.2003 14:52:58]

#

No ei onnistu vastaaminen vieläkään. Olisi ihan hyvä jos tuo vastaaminen onnistuisi vaikka vain kirjautuneena ja näin ollen ei olisi mitenkään mahdollista, että samalla tunnuksella voisi vastata useampaan kertaan. Ei sitä oikeaa IP-osoitetta niin vain saakkaan selville.

Antti Laaksonen [26.09.2003 14:59:29]

#

No eipä näköjään. Kyselyyn vastaamisen rajoittaminen kirjaantuneille olisi tietenkin varma järjestelmä, mutta en mielellään eväisi vastausoikeutta satunnaiseltakaan kävijältä. Mutta ihan toimiva ratkaisu voisi olla tarkistaa ei-kirjautuneiden vastanneisuus "perinteisellä" tavalla ja kirjautuneiden tunnuksen perusteella tietokannasta.

Pekka Kauppila [26.09.2003 15:18:47]

#

Tässä voi kyllä sitten tulla sellaisia ongelmia, että käyttäjä voi vastata ei-kirjautuneen ja sitten kirjautuneen. Kuitenkin jos nykyinen systeemi pelaa pelkällä IP-osoitteen tunnistamisella, niin voin minäkin sitten vastata siihen hieman useampaankin otteeseen. Epäilen, että kannattaisi kuitenkin suunnitella jotakin muutoksia tuohon systeemiin. Luulen kuitenkin suuren osan porukasta tulevan jonkun välistyspalvelimen kautta ja aika moni sattuu varmasti tulemaan vielä samasta osoitteesta.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta