C:llä koodailtu lyhyessä ajassa, optimointia kirkuva koodin pätkä, joka vaihtaa kaikki paletin värin vastavärikseensä, eli sininen keltaiseksi, valkoinen mustaksi, jne.. Kova efekti esim. demoissa. Peliohjelmointiin en keksi hyötyä, mutta vain mielikuvitus on rajana ;) Koodi on simppeli, ei kauheesti kommentoitu. Lisäksi se on pelkkä aliohjelma, turha yrittää kääntää tuota tuollaisenaan :)
void negatepalette() { int t,r,g,b; for(t = 0; t< 256; t++) { outportb(0x3C7, t); r = inportb(0x3C9); g = inportb(0x3C9); b = inportb(0x3C9); r = 63 - r; /* Eli muutetaan vastaväriksi yksinkertaisesti vähentämällä 63:sta*/ g = 63 - g; /* nykyinen väriarvo, todella yksinkertaista, vai mitä? */ b = 63 - b; outportb(0x3C8, t); outportb(0x3C9, r); outportb(0x3C9, g); outportb(0x3C9, b); } }
Hyvä mutta SISENNYS
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.