Aivan yksinkertainen, tavallinen ja klassinen 3D starfield QB:lle. Tähdet ovat sitä tummempia, mitä kauempana ne on, ja sitä isompia, mitä lähempänä ne ovat. Ei kovin kummoinen...
SCREEN 13 RANDOMIZE TIMER TYPE tahdet x AS DOUBLE 'Kai integerkin olisi riittänyt? y AS DOUBLE z AS DOUBLE END TYPE nopeus = 1 tahtia = 100 perspective = 12 origox = 160 origoy = 100 DIM tahti(tahtia) AS tahdet FOR g = 0 TO tahtia tahti(g).x = INT(RND * 319) - origox tahti(g).y = INT(RND * 199) - origoy tahti(g).z = INT(RND * (perspective - 1)) + 1 NEXT g DO FOR j = 0 TO tahtia x = tahti(j).x * perspective / tahti(j).z + origox y = tahti(j).y * perspective / tahti(j).z + origoy LINE (x, y)-(x + 2 - tahti(j).z / (perspective / 2), y + 2 - tahti(j).z / (perspective / 2)), 0, BF tahti(j).z = tahti(j).z - nopeus IF tahti(j).z <= 0 THEN tahti(j).x = INT(RND * 319) - origox tahti(j).y = INT(RND * 199) - origoy tahti(j).z = perspective END IF x = tahti(j).x * perspective / tahti(j).z + origox y = tahti(j).y * perspective / tahti(j).z + origoy vari = 30 - (tahti(j).z / (perspective / 14)) LINE (x, y)-(x + 2 - tahti(j).z / (perspective / 2), y + 2 - tahti(j).z / (perspective / 2)), vari, BF LINE (0, 0)-(319, 0), 0 'Bugin korjaus LINE (0, 1)-(0, 199), 0 NEXT j LOOP UNTIL INKEY$ <> ""
Bugin korjaus tuossa... sehän vetää vain linen ylälaitaan...
Niin tekeekin. Kokeileppa poistaa se, niin näet miksi se on tehty.
kanantakko vedellä tännä topimimattomia kookdjeja vinkkeihin ? ? ei kovin kilttiä
Osmo nyt heti nukkumaan! Huomenna tulee taas lääkärisedät katsomaan, ja jos sinä aamulla hypit seinille niin joudut TAAS pakkopaitaan. Sitähän me ei haluta, eihän?
Osmolla taisi mennä viime yönä toinenkin pullo..
ei helv...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.