1.Minä olen laittanut formille file1.filelist objektin, jonka path:ksi olen asettanut A:\ ja olen formille tehnyt myös on error goto handling koodin eli se menee handling kohtaan sitten.
Handling kohdassa pitäisi tulla viesti (siis jos error tulee.. tjs), joka on virhekoodille 68 (device unavailable) niin viestilaatikko, joka tulee esiin niin siinä on kaksi nappulaa (vbretry ja vbcancel) ja haluaisin nyt saada sillaisen jutun, että jos käyttäjä painaa retryä niin se yrittää lukea diskettiasemaa uudelleen ja jos painaa cancelia niin formi katoaa.
2.Kuinkahan minun pitäisi toteuttaa sillainen juttu, kun haluaisin antaa käyttäjälle mahdollisuuden tehdä form1:een (työpöytä... tjs) uusia kuvakkeita niin kuinka toteutan tämän, että niitä voisi tehdä lisää, antaa niille tapahtumia (kuten avata jokin ohjelma) ja niitä voisi myös siirrellä?
Tällä hetkellä pystyn liikuttelemaan vain kuvakkeita, jotka on koodissa laitettuna valmiina, joita ovat My computer, Terminal ja Trash
1 = Katsoppa ihan huviksesi oppaasta https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Ai joo tosiaan.... kuinka mä unohdinkaan oppaat, kun eilenkin niitä huvikseni luin läpi.... Joo no kiitos kuitenkin, kun nyt tuo eka ongelma selvisi.
Edit: Se avaa silti sen formin, jossa file1.path on asetettu A:\, kun justiinsa siinä pitäisi olla niin, että jos virhe tulee ja käyttäjä painaa cancelia niin se ei sitä formia sitten avaa, mutta jos käyttäjä painaa jatka... tjs niin se avaa silloin sen formin.
Tarkista se A:\ asema jo ennen kuin avaat sen formin ja jos sieltä ei mitään löydy niin jätetään se formi sitten avaamatta....
Ahaa no nyt se toimii vielä, kun jotain ideaa ja tapaa (esimerkiksi jotain koodiesimerkkiä) saisi tuohon tokaan ongelmaan.
Pitäisiköhän toi toka tehdä jotenkin niin, että ohjelma katsoo vaikka jonkun hakemiston (esimerkki: C:\desktop)
ja se tunnistaa tiedostojen päätteet eli jos siellä on .txt niin se laittaa formille kuvakkeen, joka tekstitiedoston kuva tai jos se on .exe niin se laittaa formille jonkun toisen kuvakkeen ja tooltiptextstiin tiedoston nimen (esimerkiksi ohjelma.exe), mutta kuinkas saa ensin olemattomana olevan kuvakkeen yht'äkkiä esille ja vieläpä niin, että sitä voi liikutella?
Mikä siinä tavassa oli vikana, että teet yhden tyhjän kuvan, jonka Index-ominaisuus on 0, ja luot sen pohjalta aina tarvittaessa uusia kuvia (tässä tapauksessa "kuvakkeita") Load-komennon avulla? Jos pohjakuvan DragDrop-ominaisuuden arvo on 1, kaikkia siitä syntyviä kuvia voi liikutella samalla tavalla. Lisäksi voit tehdä kaikille kuville yhteiset tapahtuma-aliohjelmat.
Hetken tutkittuani se vaikuttaisi toimivan, kuten halusinkin.
No kuinkas mä nyt sitten saa siirreltyä jos mä sain button1:stä joka oli index(0) niin vaikkapa sitten index(3):sta?
dim StartX, StartY StartX = X 'Store where on the button your mouse was when you started to drag it. StartY = Y Image1.Drag vbBeginDrag 'Starts drag
tälläistä minä käytän normaalitilanteessa siinä ohjelmassa, mutta sitten, kun tuosta image1:stä on tullut vaikkapa kymmenen image1:stä (eri indexeillä) ja käyttäjä haluaa vaikka siirtää image1:stä, jolla on index(3) niin kuinka se onnistuu?
Tällöin voit viitata kuvaan nimellä Image1(3).
en nyt oikein tiedä mitä olen tehnyt, mutta mä en saa haluamaani liikkumaan vaan esimerkiksi image1(3) saan liikkumaan, mutta muiden liikuttaminen ei onnistu.
Pitäisiköhän mun toteuttaa tämä jotenkin niin, että mulla on vaikkapa 15 kuvaketta, joista kolme on automaattisesti esillä (visible) (My computer, terminal ja recycle bin) ja niillä, jotka eivät näy formilla, mutta ovat silti olemassa niin jokaiselle kuitenkin annan liikuttamismahdollisuuden ja koodiin vielä laitan, että ne katsovat jostain %ohjelman osoite%\system\%kuvake% tiedon mikä ico tiedosto niissä on käytössä ja kuvakkeen toiminto, jotka kummatkin käyttäjä voi asettaa, jolloin ainakin pitäisi toimia.
Nyt se valittaa jotain hemmetin "Run-time error '75':
Path/File access error: 'D:\win\pic'"
ja kun painaa debug niin se näyttää riviä
Image4.Picture = LoadPicture(oso$ & kuva$)
lainaus:
Nyt se valittaa jotain hemmetin "Run-time error '75':
Path/File access error: 'D:\win\pic'"
Toimisko Image4.Picture = LoadPicture(oso$ & "\" & kuva$) ?
paitsi, että toi "\" sisältyy jo tuohon oso$
oso$ voi olla d:\win\... tjs tai d:\win\pic\, mutta jokatapauksessa minä olen laittanut tuohon osoitteen perään aina tuon \-merkin.
Mulla on sitten toinenkin kysymys eli nyt en pikaisella tutkimisella ainakaan löytänyt yhtään vinkkiä... tjs, joka näyttäisi vaikkapa diskettiaseman vapaan ja käytetyn tilan määrän.
Tarvitsisin sillaista pientä juttua, kun My computers kohdassa mulla on hd0, fd0 ja cd0 ja tarkoitus olisi tehdä niin, että kun kerran jotain painaa niin se näyttäisi label1:ssä käytetyn tilan määrän ja label2:ssa taas vapaan tilan määrän.
Muistan nähneeni tälläisen jossakin, mutta nyt ei tule niin millään mieleen missä se oli....
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.