Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: PHP alueen FAQ:lle ylläpitäjä?

Sivun loppuun

trinit [25.09.2003 16:07:07]

#

Niin siinä nyt käy, että minulla ei enää meinaa aika riittää kunnolla PHP alueen FAQ:n ylläpitoon. Joten ajattelin aloittaa aiheen jossa halukas/halukkaat voivat ilmoittaa halukkuutensa kyseisen FAQ:n ylläpitoon. Viimeinen sana on tietenkin Ohjelmointiputkan ylläpitäjällä kenet siihen päästää - varmaankin samat kriteerit olisivat hyviä mitä FAQ-alueen perustamisvaiheessakin oli: https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/786-faq-listasta

Mutta älkää vielä Laaksoselle niitä viestejä lähetelkö, ennenkuin Laaksonen antaa luvan, en nimittäin ole ollut yhteydessä häneen yksityisesti.

Kokonaan en tietenkään näiltä sivuilta häviä, aioin edelleen olla mukana keskusteluissa :) Vain FAQ:n ylläpito on parempi siirtää jollekin muulle jotta lista päivittyisi vähän paremmin.

Antti Laaksonen [25.09.2003 16:24:13]

#

Kerrottakoon samalla, että myös Yleinen ohjelmointi -alueen ylläpitäjän paikka on avoinna, sillä HtH ilmoitti hiljattain luopuvansa toimesta. Joten "hakemuksia" kumpaankin voi lähettää sähköpostiini.

Antti Laaksonen [26.09.2003 14:56:24]

#

Ensimmäinen virka on täytetty, Juuso Haapanen on Yleinen ohjelmointi -alueen uusi ylläpitäjä.

trinit [01.10.2003 20:50:12]

#

No, eikö kukaan halua PHP-alueen FAQ vastaavaksi ;) Vai onko FAQ jo täydellinen - tuskinpa. Mielessäni voisi olla yksi ehdokas listan pitämiseen, mutta en sitä tässä kuitenkaan kerro kun kyseinen henkilö ei välttämättä edes halua siihen virkaan.

(enkä halua aloittaa mitään kinastelua "miksi tuo enkä minä" tyyliin)

Tulilintu [05.10.2003 10:13:47]

#

Sinäänsä tuosta PHP-alueen FAQ vastaajasta olisin kiinnostunut, mutta ei oma aikanikaan luultavammin riitä.

trinit [11.11.2003 17:45:12]

#

Nostetaanpa aihe takaisin ylös, eli ei taida vielä olla uutta ylläpitäjää löytynyt kun nimimerkkini komeilee vielä kys. sivulla :)

makeuu [13.11.2003 07:24:23]

#

Tuota noin, minä voisin olla. Paitsi minä en osaa ihan php:tä niin hyvin kuten T.M. niin muuten kyllä voisin?

remontti-reiska [13.11.2003 15:15:17]

#

Samoin

ajv [13.11.2003 15:19:14]

#

lainaus:

Paitsi minä en osaa ihan php:tä niin hyvin kuten T.M. niin muuten kyllä voisin?

Myös Suomen kielen hallinta voisi olla toivottavaa.

Antti Laaksonen [13.11.2003 15:30:10]

#

Se on kyllä suomen kielen. :)

odys [13.11.2003 15:30:52]

#

lainaus:

Myös Suomen kielen hallinta voisi olla toivottavaa.

Niinhän se olisi.

Eli "Myös suomenkielen hallinta voisi olla toivottavaa." ;D

Sori oli ihan pakko.

Itelläni ei kyllä aika riitä moiseen hommaan. Lukio painaa niin pahasti päälle.

ajv [13.11.2003 15:46:35]

#

prkl. Ku vielä tarkistin ton kirjasta ennen ku kirjotin, ettei vaan kukaan pääsis kuittaamaan :) Nyt takaisin aiheeseen.

Heikki [13.11.2003 17:22:34]

#

Eipä kannata enään lähettää hakemuksia, sillä minä sain tuon homman...

trinit [13.11.2003 17:33:18]

#

lainaus:

Hyvä, muista pitää kysymysten ja vastausten taso korkealla - luovutan paikkani sinulle ;)

odys [13.11.2003 18:19:42]

#

Joop ja sulle tulee iso remontti PHP osioon kun PHP5 julkaistaan virallisesti.. Siin on paranneltu ihan hemmetisti oliopohjasta ohjelmointia.

makeuu [13.11.2003 19:15:00]

#

lainaus:

No hyvä että se saatin ratkaistua, ja muuten onko minulla suomen kielessä jotain vikaa?

Heikki [13.11.2003 20:37:48]

#

lainaus:

Joop ja sulle tulee iso remontti PHP osioon kun PHP5 julkaistaan virallisesti.. Siin on paranneltu ihan hemmetisti oliopohjasta ohjelmointia.

Apua! :D

No pitänee katsella mitä uutta siinä on tulossa...

Oliopohjaista... hmm... miks kaikki kielet menee nykyisin olipohjaisiksi? No... onhan ne oliot kai käteviä, mutta nyt niitä pitäisi alkaa käyttämään jo kaikkialla...

odys [13.11.2003 21:04:52]

#

Ei niitä pidä alkaa käyttämään, mutta PHP5 tuo tullessaan erittäin paljon muutoksia ja uusia ominaisuuksia (Vanhat skriptit toimivat kuitenkin normaaliin tapaan). Luokat ja oliot ovat todella käteviä joissain tilanteissa ja niiden käyttö kannattaa ehdottomasti.

Ihan hyvä artikkeli PHP5:n uusista ominaisuuksista löytyy osoitteesta: http://www.phpvolcano.com/articles/php5/index.php

Ehdottomasti tutustumisen arvoinen.

Muokkaus: Suosittelen ainakin että sinä lukaiset läpi sen niin pysyt kehityksen mukana. Varsinkin kun olet PHP-FAQ:n ylläpitäjä.

Tossa on hemmetin hyvät esimerkit ja niitä soveltamalla pursuu jo päässä ajatuksia mitä kaikkea uutta voi PHP:llä tehdä. :)

En malta odottaa että oman shellini palvelimelle päivitetään PHP5 ja pääsen testailemaan uusia juttuja. PHP5 mukana tulee muistaakseni myös aivan uusi tulkki! Toivottavasti se on nopeampi ja tehokkaampi kuin vanha zend engine. Nyt siis on Zend engine 2 tuloillaan..

Eli sulla on paljon kertomista PHP5:sen suhteen. :D

mikaelh [16.11.2003 00:38:43]

#

Tuolta löytyy myös asiaa Zend Engine 2:sta:
https://www.php.net/zend-engine-2.php

Kyllä tuo phpvolcano.cominkin artikkeli näyttää myös ihan pätevältä. :-)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta