Eli tämä on tälläinen ohjelma mikä hyödyntää net send juttua, mutta tässä ei tarvitsekkaan mennä komento tulkkiin tai mikä se onkaan (itselläni Command Prompt). No tämän toiminnasta ei ole takuuta sillä tietojeni mukaan tämä net send hommeli toimii vain win Nt:ä, windows 2000:a ja windows Xp:ä.
input ""; teksti$ shell ("net send iippe osoite " + teksti$)
tämä onkin outo palvelu?
No siis tämä juttu toimii qbasicilla.
örp. mitä toi oikein tekee?
Sen minäkin haluaisin tietää.
Lähettää viestin toiselle koneelle. Laittakaa sanan iipee tilalle tietenkin haluttu IP-osoite
Juu sen se tekee!
Ja jos lähiverkossa on koneita niin ei tarvii laittaa iipeetä vaan se koneen nimi tai se minkä nimisenä se näkyy lähiverkossa.
Mahdollinen syy kun ei toimi Windows 98?
Oon oikeestaan tehny puolet tästä:
http://jorkki.com/keskustelu/index.php?board=12;action=display;threadid=683
juu olet!
Kukaan siis ei ole väittänyt minun tehneenkään tätä. Tuo joka kysyi olin minä. Ajattelinpahan vain sitten laittaa tänne. Ehkä joku muukin keksii tekemistä tälle jutulle, kuin minä.
Mainitsin vaan,
miten viestejä voi vastaan ottaa?
Mainitsin vaan,
miten viestejä voi vastaan ottaa?
no eli jos kaveri on käyttänyt tuota juttua ja siinä on sun iipee.
No jos se on sitten painanut viestin kirjoituksen jälkeen enteriä niin hänen kirjoittamansa viesti ilmestyy kuvaruudullesi. Valitettavasti siitä näkee toisen iipee osoitteen (lähettäjän) eli ei kannata tuntemattomille mitään pahoja piloja tehdä =)
Ja kuten kerroin niin lähiverkon sisäisessä keskustelussa tuo on ihan hyvä juttu.
mix ei toimi ME:ssä? eikös dossin pitäis olla kaikissa sama??
mitä minä näin niin tämä näyttäisi avaavan erikseen net.exe:n. Sinun täytyy kokeilla windowsita löytyvää net.exe:ä, mutta epäilen, että tuo ei jotenkin toimi muissa, kuin win Nt:ä, 2000:ssa ja win Xp:ä.
voisiko joku ystävällinen sielu lähettää sen mulle?
ai minkä? windows XP:n?
net.exen? net.exe löytyy kyllä!
Se pitäisi olla siellä windows kansiossa, mutta kuten kerroin niin ei välttämättä toimi toi juttu.
ai minkä? windows XP:n?
net.exen? net.exe löytyy kyllä!
Se pitäisi olla siellä windows kansiossa, mutta kuten kerroin niin ei välttämättä toimi toi juttu.
Ihan hieno.. Mutta tähänhän tarvitsee vaan toisen ip:n enkä ole vielä saanut selville niitä kovin monesta paikasta, paitsi kävijälaskurista tai vieraskirjasta.
Siis... ilmestyykö viesti työpöydälle?
Ei tai siis kyllä tavallaan. Siitä aukeaa uusi "ikkuna", jossa lukee viesti.
Siis tämäkö alkeisiin???? Tämähän on valtavan ihmeellistä!
siis hä? kun painan f5 ja kirjotan jonkun tekstin sitten painan enteriä ja sit se sanoo =komento send on tuntematon
.... auttakaa joku!! plz
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.