WAV-tiedoston soittaminen onnistuu Visual Basicilla helposti sndPlaySound-komentoa apunakäyttäen.
Koska komento kuuluu Windows-APIiin se täytyy ensin määritellä. Sitten sen käyttäminen onkin helppoa: parametreiksi riittää WAV-tiedoston nimi ja soittotapa, normaalisti 1.
Seuraavan esimerkin koodi tulee kirjoittaa moduulitiedostoon, jonka jälkeen käytettävissä on aliohjelma SoitaWAV, joka soittaa halutun WAV-tiedoston mutkattomasti.
Moduuli
Public Declare Function sndPlaySound Lib "winmm.dll" Alias "sndPlaySoundA" (ByVal lpszSoundName As String, ByVal uFlags As Long) As Long Sub SoitaWAV(tiedosto As String) Dim x As Long x = sndPlaySound(tiedosto, 1) End Sub
Formi
Private Sub Form_Load() SoitaWAV "(tähän WAVin nimi).wav" End Sub
Hmmmmmm.......
SoitaWAV "musa.wav"
Kuinka määrittelen Widows-API komennon?
eikä mulla
mulla toimii ja nopeesti. kiitos vinkistä
muuten, ainakin vb5ccessä toimii kun kutsuu suoraan sndplaysoundia niin kuin tavallista subia eikä kuten funktiota
Mite ton saa looppaamaan?
Noi HTML-tagit näyttää hölmöltä. Muuten ihan kiwa.
onks sul siitä valmis projekti zipissä ku en millään saa toimimaan, voisit lähettää mulle.
lainaus:
Mite ton saa looppaamaan?
No en nyt keksi muuta kuin:
1. Tee "Timer1" - Timer
2.
Form_Load() Timer1.Interval = 100 End Sub Timer1_Timer() Soitawav End Sub
En tiiä mitä tein väärin mut ei toiminu...:(
Tai sitten jos ei halua tehdä moduulia niin pistää Private Declare Function
sndPlaySound Lib "winmm.dll" Alias "sndPlaySoundA" (ByVal lpszSoundName As String, ByVal uFlags As Long) As Long Sub SoitaWAV(tiedosto As String) Dim x As Long x = sndPlaySound(tiedosto, 1) End Sub '***Formi Private Sub Form_Load() SoitaWAV "(tähän WAVin nimi).wav" End Sub
Jäi soimaan taustalle.
Mitenkäs tuon saa suljettua?
lainaus:
Kuinka määrittelen Widows-API komennon?
Se on jo tossa koodissa siis valmiiksi:
Public Declare Function sndPlay....
hö ei toimi. VB 6.0 ja mitään ei tapahru. Koodin laitoi koodi on moduulissa ja formissa niikuin pitääkin. Pitäiskö mun laittaa se tiedosto osaks sitä projektia vai mitä häh? Nyt en kylä ymmärrä... Please help
jaahas. Toimii! :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.