Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: QB: Tuulilasin pyyhkijät

Sivun loppuun

Sami [27.02.2003 18:32:52]

#

Tämän olisi tarkoitus näyttää auton tuulilasin pyyhkijöiltä sadesäällä, mutta jokainen saa itse päättää, miltä se näyttää.

CONST pii = 3.141592654#
SCREEN 12
RANDOMIZE TIMER

maara = 2          ' Pyyhkijöiden määrä
nopeus = .0005     ' Pyyhkijöiden nopeus
koko = 300         ' Pyyhkijöiden koko
alkukulma = .6     ' Pyyhkijöiden aloituskulma  (.5 on oikealle, 1 on ylös, 1.5 on vasemmalle)
loppukulma = 1.4   ' Pyyhkijöiden lopetuskulma
sademaara = 200    ' Sateen määrä
pisarakoko = 1     ' Sadepisaran suurin mahdollinen säde


kulma = alkukulma * pii
suunta = 1

DO
  FOR i = 1 TO sademaara
    CIRCLE (RND * 640, RND * 480), RND * pisarakoko, 1     ' Piirtää sinisiä "vesipisaroita"
  NEXT i

  FOR i = 1 TO 50
    IF suunta = 1 THEN kulma = kulma + nopeus
    IF suunta = 2 THEN kulma = kulma - nopeus
    FOR a = 1 TO maara
      IF kulma > loppukulma * pii THEN suunta = 2
      IF kulma < alkukulma * pii THEN suunta = 1
      x(a) = (640 / maara) * (a - .5)
      y(a) = 479
      LINE (x(a), y(a))-(x(a) + SIN(kulma) * koko, y(a) + COS(kulma) * koko), 0   ' Laskee viivojen päätypisteiden paikat
    NEXT a
  NEXT i
LOOP UNTIL INKEY$ = CHR$(27)

Gwaur [28.02.2003 01:50:20]

#

Hmm, fascinating... En ole vielä kokeillut, mutta mielenkiintoista :)

tepeli [28.02.2003 17:00:57]

#

teinpä tosta tutka version

CONST pii = 3.14#
SCREEN 12
RANDOMIZE TIMER

maara = 1          ' Pyyhkijöiden määrä
nopeus = .001     ' Pyyhkijöiden nopeus
koko = 250         ' Pyyhkijöiden koko
alkukulma = 1       ' Pyyhkijöiden aloituskulma  (.5 on oikealle, 1 on ylös, 1.5 on vasemmalle)
loppukulma = 360   ' Pyyhkijöiden lopetuskulma
sademaara = 50    ' Sateen määrä
pisarakoko = 0     ' Sadepisaran suurin mahdollinen säde


kulma = alkukulma * pii
suunta = 1

DO
FOR i = 1 TO sademaara
CIRCLE (RND * 640, RND * 480), RND * pisarakoko, 2     ' Piirtää sinisiä "vesipisaroita"
NEXT i

FOR i = 1 TO 25
IF suunta = 1 THEN kulma = kulma + nopeus
IF suunta = 2 THEN kulma = kulma - nopeus
  FOR a = 1 TO maara
      IF kulma > loppukulma * pii THEN suunta = 5
          IF kulma < alkukulma * pii THEN suunta = 10
              x(a) = (640 / maara) * (a - .5)
                  y(a) = 240
                      LINE (x(a), y(a))-(x(a) + SIN(kulma) * koko, y(a) + COS(kulma) * koko), 0   ' Laskee viivojen päätypisteiden paikat
                        NEXT a
                        NEXT i

                        LOOP UNTIL INKEY$ = CHR$(27)

tepeli [28.02.2003 17:02:02]

#

no jaa vois ois muten voinu noi komentit muuttaa ...

KimmoKM [28.02.2003 17:57:26]

#

Ihan kiva

tepeli [28.02.2003 18:29:36]

#

jaa a tohon tuli jatain vikaa ( tohon tutka versioon )
ekan rivin pitää olla

CONST pii = 3.14...

ja vikan loppuun vielä ) ja toimii melkein ...

Sami [28.02.2003 18:39:45]

#

Viimeisen loppuun pitäisi lisätä 7) koska muuten pitäisi painaa merkkiä jonka ascii koodi on 2 (mikä lie?)

snakari [28.02.2003 21:06:54]

#

ihan hyvähän tää on, pyyhkiöitä (mitä ikinä onkaan) olisi voinut vähän värittää

anomizer [28.02.2003 22:39:41]

#

ihan kiva..
hieman väriä ois voinut olla

hunajavohveli [14.06.2004 19:10:00]

#

Ihan hieno, mutta lisäksi niin yksinkertainen, että tuosta on hyvä trigonometriaa aloittelevankin ottaa mallia.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta