Huomio! Tämä projekti on siirretty automaattisesti vanhasta projektijärjestelmästä. Aloitusviesti on projektin kuvaus sellaisena, kuin se oli 14.2.2007, ja seuraavat viestit siirtoon saakka ovat kommentteja.
Tekijät: hunajavohveli, sqwiik, remontti-reiska, Dustbin, Sharph, comi, nomic
Ruin Barad on C/C++:llä kirjoitettu, usealle alustalle SDL:n kautta koodattu roolipeli. Alustavasti on suunniteltu, että kaikkea pelin mekaniikkaa voidaan ohjata skripteillä, jolloin pelin muokkaus ja muu modaus on helppoa.
Tällä hetkellä peli on hyvin varhaisessa alphavaiheessa, eli mitään julkaisupäivää/tms ei voida vielä vannoa.
~ Sqwiik
Keskustelua: #ruinbarad @ ircnet
14.2.2007 OORAH! Se vaati paljon tuskaa, hikeä ja taistelua - mutta nyt aiemman RB-version kartanpiirto on siirretty täydellisesti uuden systeemin muottiin. Animointi & ei-vuoropohjainen liike on myös sisällytetty. GUI kehittyi taas pikkuisen. Kyllä tämä tästä... joskus. Testiversiota en uskalla luvata edes tämän vuoden puolelle.
~ Sqwiik
29.10.2006 GUI-systeemi otti ison askeleen tänään eteenpäin; nyt ikkunasysteemiä voi jo hallita (ooh). Objekteja (ikkunoita) voi klikkailla, ja systeemi osaa itse liikuttaa ikkunoita toistensa päälle/alle. Jipii.
~ Sqwiik
18.10.2006 Pikkasen päivitystä (ei, tämä projekti ei ole kuollut). Tällä hetkellä skriptauksen kääntö bittikoodiksi toimii (whoa), samaten itse koodin ajaminen jne. Skriptin hyvänä puolena mainittakoon, että tällä tavalla pelin sisältöä saa muokattua monimuotoisemmin kuin kovakoodaamalla.
Kentän piirto hahmoineen on melko valmis, tällä hetkellä taistelen skriptisysteemin ja GUI-puolen rakentamisen ja yhteenliittämisen kanssa.
~ Sqwiik
22.05.2006 No niin, Lordi voitti Euroviisut ja helvetti on jäissä. Ruin Baradin enginesysteemi nousee pikku hiljaa töiden lomassa, joten tämä projekti ei todellakaan ole kuollut >_>.
Onneksi pystyn kopioimaan melken kaiken graafisen koodin edellsiestä versiosta (mm. liikkuminen ja animaatiot sekä kuvien formaatti). Ja koska teen engineä yhä tiedostopohjaisena, niin omien modien teko on sitten (lopulta) melko helppoa.
~ Sqwiik
17.12.2005 Laitan nyt tännekin hieman päivitystä. En ole juurikaan kerennyt tekemään mitään uutta tälle projektille, mutta joululomalla on _paljon_ aikaa joten kehitän uuden ja paremman skriptisysteemin kotona lomalla ^^
Eli älkäätten menettäkö toivoanne tämän projektin suhteen.
~ Sqwiik
16.11.2005 Hmm. Aloitan skriptisysteemin pääosin puhtaalta pöydältä -_- Anteeksi jälleen kaikki jotka tätä odottavat... eiköhän jossain vaiheessa jotain valmistakin tule.
~ Sqwiik
Mitä "haltiaexpertti" tekee?
Haltiakielen expertti.
Tossa raunio2 kuvassa joidenkin objektien tekstuurit vois olla pikku isompia niin se pinta näyttäis kivammalta. Millä ohjelmalla muuten teette 3d graffat? Bruce, anim8or, 3dmax??
Tuli vain mieleen, onko sanajärjestys Ruin Barad-nimessä varmasti näin päin, eikä Barad Ruin (esim. Barad Dûr)?
"Ruin Barad on roolipeli, jota kehittää pieni porukka (12)".. ei tuo 12 oikeastaan mikään kovin pieni ole. Melko paljonhan tuossa on tekijöitä.
näyttää hienolta peliltä
aika paljon porukkaa tekemässä peliä
No joo. Sen voisikin muuttaa.
Muutin ja lisäsin samalla pari kuvaa.
Ette voi sitten yhtään enempää lotrista ottaa vaikutteita? :D:D
Eipä niin. Meinattiin vielä ottaa Sauron ja Mordor peliin... No ei meinattu, ajateltiin kyllä.
No kieltämättä noi paikan nimet on tolkienin haltiakieltä, mut sehän ei luonut sitä kieltä varsinaisesti LOTR trilogiaan? vai olenko ihan väärässä?
Mitäs maskotti tekee?
Nostattaa mielialaa...
jee jee vihdoinkin kiva projekti... :)
voiko ruoholla kävellä?
voiko ruoholla kävellä?
Ainakin koodin puolesta...
Onkohan tuo 38% ihan realistinen näkemys pelin valmiusasteesta? Roolipelin tekeminen on kuitenkin aina pirun työlästä ja monella menee siinä hommassa luu kurkkuun. Sqwiikin saaminen projektiin mukaan varmaankin parantaa valmistumistodennäköisyyttä :)
Onnea vaan projektiin, tämä olisi mukava nähdä valmiina.
No sehän on hyvin epärealistinen tuo 38%. Kuka siitä on vastuussa? Laitan sen kohta pienemmäksi, jollei kellään ole sitä vastaan.
Pistä vaan, se oli alunperin 40, mut laskin 38:aan.
Sqwiikin saaminen projektiin mukaan oli tosiaan hyvä juttu. Sehän on tehnyt jo miltei 70% koodista... tai enemmän :/
Dustbin toi venyy! Tossa on liikaa shotteja.
No mitäs se haitaa kun uustisia tulee myöhemmin niin se ei näytä enään venyneeltä.
Onko viimeinen kuvankaappaus pelistä, vai onko siinä vaan yhdistelty tilejä kuvankäsittelyohjelmalla?
Mikään ei ole varsinasesti shotti pelistä kun valmiita ei kait ole vielä :D.
Tässä muutamia vastauksia kysymyksiin:
1. Raunio-kuvasta tulee vielä täysin uusi versio, 3D-kuvat teen ohjelmalla Bryce 5
2. Ruin Baradin sanajärjestys kuuluisi tosiaan olla Barad Ruin, mutta nimeksi vakiintui nykyinen järjestys, enkä viitsinyt sitten ruveta enää intoa latistamaan. Se olisi saattanut tuntua joistakin pikkuseikkoihin takertumiselta, vaikka haltiaexperttinä tiesin tuon kyllä olevan kieliopillisesti väärin. Atribuutti tulee haltiakielessä ennen substantiivia.
3. Gwaurille: Tarusta sormusten herrasta on tosiaan paljon vaikutteita, mutta se on yleinen aihe, jota on kopioitu muihinkin peleihin, esim Adom, tai Angband. Kopiointi on täysin laillista, ellei tästä tehdä kaupallista versiota.
4. Dustbinille: Alunperin Tolkien keksi kielen tarinoihin, joita esiintyy mm. Silmarillionissa.
5. Maskotti, kuten edellä mainittiin, nostattaa mielialaa :D
6. Ruoholla voi kävellä (ainakin pitäisi voida)
7. Noi prosentit on pelintekijöillä sisäpiirin vitsi :), niitä ei koskaan ole otettu todesta ainakaan IRC:ssä.
8. Sqwiik todella hallitsee ohjelmointipuolen ja olin iloinen, kun hän liittyi mukaan.
9. Screenshotit ovat kaikki yksittäisiä kuvia, jotka lisätään peliin. Pelimoottori ei ole vielä koodina (EXE:stä puhumattakaan) täysin toimintavalmis.
No joo... nykyään nuo prosentit voi kait ottaa todesta. :)
Onko se muuten haltia vai haltija?
Haltia on sama kuin omistaja tai niinkun...
eiku just toiste päin. Näitä vois pystyä myös muokkaamaan.
noi tuukan kuvat on niinkuin joku 5 vuotias olis päässy leikkiin photoshopin tehosteilla...(ei pahalla)
Haltija on se joka omistaa jotain, eli se on jonkin omistaja. Aina noihin tekijä-sanoihin tulee loppupäähän tuo j-kirjain. Haltia on taas semmoinen ihmeolento joka elää tosi kauan :E
Gwaur: Se on kuolematon.
No ei nyt sentään kuolematon, mutta noin päin se justiin on.
1.selain vääristää kuvia (en tiedä miksi)
2.piirä ite paremat kuvat.
3......
Tuukka koittaa puollustella :)
Ei mulla vaan vääristä mitään, näkyy ihan samanlaisina kun oikeastikkin. Mikä selain?
öö 5,5
eiku 6.0
Ei kerro paljon pelkät numerot. Eiku taitaa olla explorer. Toi ruin barad teksti kyllä vääristyy. Se johtuu taas siitä että kuva suhde ei ole 4:3.
ie 6.0
ja jos dustbin sota jalalle käydään niin itse koitata selitää että tei nou omat ulko grafiikat pelkällä PAINTILLA.
Höh, no kuka estää käyttämästä muitakin ohjelmia, itse käytän paintia, GIMPiä ja irfanviewiä.
Ja sitten ei täytetä näitä kommentteja pelkällä väittelyllä, vaan vastataan ulkopuolisten esittämiin kysymyksiin asiallisesti.
Voisitteko kertoa jotain pelin tarinasta?
Hmm. Kyllähän se jossain tuolla teamin sivuilla tallessa. Vippaan sen tuohon sivulle nähtäväksi.
Tai sitten en. Siinä on pelin eräänlainen läpiveto ohje :) eli pelin takia niitä en julkaise.
Kuningas etsii uljaita sotureita vaaralliselle retkelle tuhoamaan ruin baradia, pelaajan isä ei meinaa siihen suostua, mutta lopulta päästää pelaajan matkaan. Joukkoon eksyy myös eräs tyyppi, joka ei oikein pidä pelaajasta ja haluaa kaiken kunnian itselleen. Tässä välissä tapahtuu se, mikä on oikeastaan pelissä jujuna, mutta en paljasta sitä vielä. Lopulta pelaaja tuhoaa ruin baradin ja pääsee pelin läpi.
Tämä siis on todella pelkistetty versio, ja kuten jo mainitsinkin, pelin pääidea jäi vielä kertomatta.
lainaus:
Kuningas etsii uljaita sotureita vaaralliselle retkelle tuhoamaan ruin baradia, pelaajan isä ei meinaa siihen suostua, mutta lopulta päästää pelaajan matkaan. Joukkoon eksyy myös eräs tyyppi, joka ei oikein pidä pelaajasta ja haluaa kaiken kunnian itselleen. Tässä välissä tapahtuu se, mikä on oikeastaan pelissä jujuna, mutta en paljasta sitä vielä. Lopulta pelaaja tuhoaa ruin baradin ja pääsee pelin läpi.
Tämä siis on todella pelkistetty versio, ja kuten jo mainitsinkin, pelin pääidea jäi vielä kertomatta.
Kuulostaa jännittävältä. Minkä takia Ruin Barad pitää tuhota?
hahaa sen nät sitten kun olet pellanut pelin.
:D
Sori tuukka.
Tornissa on asunut paha jo vuosituhansien ajan, kukaan ei ollut uskaltanut mennä sen lähelle. Mutta näinäpäivinä paha on alkanut leviämään tornista saaden koko ympäröivän maan valtaansa, tilanne näyttää uhkaavalta...
Comi saa selittää enemmän, jos haluaa.
Juonta kyllä riittää, sillä sitä on kirjoitettu varmaankin noin 6 sivua pientä pränttiä, ellei enemmän.
lainaus:
3. Gwaurille: Tarusta sormusten herrasta on tosiaan paljon vaikutteita, mutta se on yleinen aihe, jota on kopioitu muihinkin peleihin, esim Adom, tai Angband. Kopiointi on täysin laillista, ellei tästä tehdä kaupallista versiota.
No niinno, mutta tuskin Adomissakaan on ihan noin paljon, esim tuskin siinä on haltiakieltä jota käytetään Keskimaassa :D
joo sori samoin dustbin....
jos sanoin jotain väärin...
No tässä pari parempaa kuvaa jotka olen tehnyt:
http://koti.mbnet.fi/dustbin/ruin/team/Tuli.jpg
http://koti.mbnet.fi/dustbin/ruin/team/ukkeli.
Älä nyt tunge noita jokapuolelle! Keskustelussa, irkissä ja täällä.
Mua tää peli ei tällä hetkellä kiinnosta sitten pätkääkää tuntuu vähän tylsältä ja käytetyltä idealta tää peli, mutta en sitten tiiä ehkä kun tää on valmis niin en muuta teekkään kun pelaa tätä, mutta jokaisella on oma mielipiteensä...
Ps. Älkää välittäkö tästä viestistä :D
ei ei välitetä
Näyttää silltä että projekti (Ruin Barad) ei etene vähään aikaan koska tulilintu häiritsee kanavalla ja yritää sabotoida pahoitelemme.
Peli valmistuu jälleen tulilintu liityy joukkoon!!
Huomioikaa myös se, että kaikki tiimin jäsenet eivät tee itse pelin hyväksi paljokaan.
Tuota... tuukka, projektin kotisivuilla on kylläkin uutiset-osio, lisää mielummin sinne.
Muutenkin voisit miettiä kahteen kertaan ennenkuin lähetät tänne viestejä:
lainaus:
Näyttää silltä että projekti (Ruin Barad) ei etene vähään aikaan koska tulilintu häiritsee kanavalla ja yritää sabotoida pahoitelemme.
Tulilintu ei suinkaan häiritse vaan tuli kysymään, että pääseekö projektiin mukaan. Ja jos IRC-kanavalla tapahtuu jotain, jäädyttääkö se koko pelin tekemisen kokonaan? Ei taatusti!
Jaa no toisellta se näytti ennen kuin sinä tulit jopa tulilintu kirjoitti itse että voisipa vallatakin kanavamme.Mutta luopui näköjään aikeesta alta aika yksikö.
No kyseinen olikin ihan pelkkää vitsailua. =D
koska ilmestyy?
ai tämä peli jos tarkoitat peliä niin ei ole tarkkaa tietoa varmaan kesällä.
Tuleepas aikasin. Kyllä siinä varmaan kauemmin menee jos aikoo saada siitä hyvän.
No jos joku elää ikuisesti niin kai se elää myös tosi kauan? Kai nyt ikuisuus on aika pitkä aika? :p
Sitäpaitsi LotRissa (ainakin) haltiat kuolee vain jos ne tapetaan tai jos ne suree liikaa jotain, eli ei ne välttämättä ikuisia ole. Ja muistakaa että LotRin maailmassa jos haltia elää yli 10 000 vuotiaaksi niin silloin jo alkaa haltiaa oikeasti vanhuus painamaan :D kuulemma
Tai sitten jos ne antaa sen riipuksen pois?
Silmarillionin sanastosta:
barad - 'torni' nimissä Barad-dûr, Barad Eithel, Barad Nimras; monikko esiintyy nimessä Emyn Beraid.
ruin - 'punaliekki' (quenya rúnya) nimessä Orodruin.
Eikös tuo riipus-hommeli ole elokuvien tekijöiden keksintöä? Itse en ole ainakaan saanut varmistusta riipuksista mistään Tolkienin kirjoista.
Ja Gwaur, mistä olet tuollaista kuullut, että haltioita alkaisi ikä painamaan, kun he ovat yli 10000 vuotiaita? Lienee jonkun muun idea kuin Tolkienin.
Projektista vielä:
Hommasta saattaa tulla jotain, kun sqwiik on mukana, muiden ohjelmointitaidoista en oikein osaa sanoa. Tuukka vie projektilta uskottavuuden.
Taas vähän kommenttia:
Gwaur:
Haltiat eivät elä ikuisesti, mutta kauan ne elävät. Tuosta 10000 vuodesta en tiedä. Yksi "aika" niin kuin se Silmarillionissa määritellään, on 100 vuotta. Silmarillionin alkuajoista ei suinkaan ole LOTR:n tapahtumiin kulunut 100 aikaa, joten se tarkoittaisi, ettei yksikään haltia ole vielä kuollut vanhuudenheikkouteen.
Dustbin:
Tuo riipusjuttu on ihan huuhaata, eikä sillä ole mitään tekemistä Tolkienin kirjojen kanssa.
Tumpi:
Jep, nuo sanat ovat ihan oikein. Silmarillionia olen lähinnä käyttänyt lähdeteoksena, kun noita nimiä on tehty. Vaikkakin (kuten olet saattanut ylempää jo lukea) nimeksi vakiintui väärä sanajärjestys. Peli pitäisi olla Barad Ruin.
Näin haltiaexperttinä sanoisin lonkalta, että Dûr on musta/pimeä, Eithel on lähde, Nimras on valkokärki, Emyn Beraid on tornien kukkulat.
Ruin on juuri tuo punaliekki ja Rúnya sen quenyankielinen vastine. Orod-etuliite on vuori. Tiesit varmaan nämä jo.
Turambar:
Riipushommeli on todella jotain huiputusta, eikä sitä kai elokuvissakaan esiinny...?
Sqwiik todella vie hommaa eteenpäin. :)
hunajavohveli:
Elokuvasta saa ainakin sellaisen käsityksen, että sillä riipuksella olisi jotain tekemistä haltioiden kuolemattomuuden kanssa. Arwen antaa riipuksen -> Arwenista kuolevainen.
Arvostan sitä, että käytät Tolkienin kirjoja, varsinkin Silmarillionia lähdeteoksina. Netistä löytyy paljon pötypuhetta Tolkienin maailmasta.
Heh aika helposti sitten teijän projektia voikin häiritä :)
Zebe:
Häiritä? Miten niin helposti häiritä?
Turambar:
En luota tietoon sen takia, ettei siitä muistaakseni ole puhuttu mitään kirjoissa. Hyvä, että arvostat samaa asiaa. Netissä todellakin on paljon pötyä. Kun lukee kirjoja, saa tietää varmuudella miten asiat todella ovat. Tällä hetkelle on luettuna Hobitti, eli Sinne ja Takaisin, Taru Sormusten Herrasta ja Silmarillion. Vielä pitäisi lukea Keskeneräisten tarujen kirja ja niitä lyhyempiä.
siiiis...onko toi peli 3 vai 2 ulotteinen? tuossa kuvassahan on kahdenlaisia kuvia.
No 2d. "videopätkät" tulee olemaan kolmiulotteisia.(Jos niitä nyt tulee)
2D.
rndprogy:
Videopätkiä ei oikein kyllä tule olemaan, mutta jos tulee voin ottaa vastuulleni sen/niiden tekemisen.
Tämä siksi, koska hunajavohveli on huomannut, että 3d kuvat "painaa" ihan mukavasti :).
lainaus:
Vielä pitäisi lukea Keskeneräisten tarujen kirja ja niitä lyhyempiä.
Onko lyhyempiä useampiakin? Luulin, että on ainoastaan "The andventures of Tom Bombadil". Minäkin arvostan sitä, että käytät tietolähteenä kirjoja. Taru sormusten herrasta-elokuvat noudattavat joissain kohdin noudattavat kirjaa sanatarkasti, kun taas joissakin kohdissa on asia eri lailla.
No, History of Middle-Earth I-XII. Siinä on sopivasti tusina kirjoja, tosin englanniksi.
Irc kanavalla on ollut viime aikoina aika hiljaista ainakin pelin suhteen. Mihin aikaan siellä yleensä puhutaan tämä ei ole viime aikoina vissiin oikeen edennyt.
Ja taas vastauksia:
Sitten minulla on myös Arda-Illustraded encyclopedia. Ja muuten, nimestäsikin näkee jo, että olet lukenut Silmarillionia, Turin Turambar. :)
Ja peli siis on 2-ulotteinen. Mitään 3d:tä emme sentään VB:llä rupea tekemään. Minäkin vasta sain vastikään valmiiksi QB:llä tehdyn the Linkku3D-moottorin, jonka pitäisi ilmestyä koodivinkkeihin pian, siis sikäli kuin se hyväksytään.
Nuo 3d-kuvat eivät ole screenshotteja pelistä, vaan ainoastaan yksittäisiä kuvia, joita olen tehnyt 3d-mallinnusohjelmalla nimeltä Bryce 5. Niitä lisätään ikään kuin välidemoiksi, kun pelissä pääsee ratkaisevaan vaiheeseen. Animaatioita ei tule, koska yksi vie n. 30 Megatavua.
KimmoKM:
No ainakin tiedän tuon Tom Bombadilin seikkailut, mutta en ole lukenut vielä. En ole varma, onko niitä muita "lyhyempiä" olemassa.
rndprogy:
Kai siellä nyt hiljaista onkin kun kaikki on siellä sekunnin ja lähtee pois. Odottakaa hetki niin johan alkaa porukkaa tulemaan! Ärsyttävää kun on juuri sanomassa "moi" niin johan on toinen jo lahdössä.
lainaus:
En ole varma, onko niitä muita "lyhyempiä" olemassa.
Googlen mukaan on, kun etsin hakusanalla "History of middle earth". Pitääpä etsiä jostain.
lainaus:
En ole varma, onko niitä muita "lyhyempiä" olemassa.
Googlen mukaan on, kun etsin hakusanalla "History of middle earth". Pitääpä etsiä jostain.
KimmoKM: Niitä ei löydy todellakaan helposti, akateemisesta kirjakaupasta voi tuurilla löytää muutaman. Jos haluaa koko sarjan, pitää tilata.
Hunajavohveli: Miksi karsia pois välianimaatiot niiden koon takia, jos kuitenkin projektissa on mukana ihmisiä joilla riittää taitoa ja intoa tehdä niitä? Mikäli pelin latauskokoa yritätte pitää pieninä niin tehkää kaksi versiota toinen jossa on välianimaatiot ja toinen jossa animaatiot on korvattu esimerkiksi "kerronnallisella" tekstillä ;) .
lainaus:
Juonta kyllä riittää, sillä sitä on kirjoitettu varmaankin noin 6 sivua pientä pränttiä, ellei enemmän.
ööh...miten sen nyt sanoisi...muistetaan että kyseessä on roolipeli jossa tärkeimpiä elementtejä on tarina... suoraan sanottuna 6 sivua ei riitä mihinkään... siis joo tuosta voi saada jonkin asteen rungon kyllä kyhättyä mutta vinkkinä et omassa projektissa oli runkona n. 130 sivua tekstiä pelkkää tarinaa hanke kaatui vain koska oon sen verran p*ska ohjelmoimaan... mutta siis, laajentakaa ja muistakaa dialogit kun puhuu muitten ihmisten kanssa (ja sekin kannattaa tehdä paremmin jotta saisi syvemmän oloisen pelistä) ja sitten pieniä haarautumia tarinan osalta...siis näin:
päätarina
pikkutarinoita(vaikkapa kertomuksia jne...) <---noita aikas paljon
jokaiseen kylään tyyliin oma pikku historia ja kaikki kuiteskin yhdistyy isoksi kokonaisuudeksi
tästä viestistä varmaan valitetaan ja puolustellaan sillä että "eihän me mitään maailmanluokan peliä tehdä!" mutta sanonpa että jos juoni toimii hyvin niin se pelastaa monia muita asioita ja silloin ei muulla ole niin väliä kunhan toimii :)
eli: pieniä yksityiskohtia juoneen, käännekohtia, erilaisuutta, kliseitten kiertämistä, helposti omaksuttavia hahmoja, selvä ero "hyviksillä" ja "pahiksilla" ja vielä kirjoittamiseen vinkki: kannattaa laajentaa aluksi älyttömästi tarinaa... vaikka siitä tulee p*skaa tekstiä niin sen jälkeen uudestaan supistaa sitä kasaan... toi on vanha jekku joka toimii, silloin on enemmän sisältöä ja vähemmän tekstiä jne...
ja en lyö tätä projektia maahan, todellakaan, haluan vaan antaa vinkkejä jotka kannattaa ottaa huomioon tarinaa kyhätessä... :)
oho, meni sähellykseksi lainauksien kanssa... :) miks mulla muutes ei näy "Lainaa" tekstiä tossa harmaassa palkissa?
mutta siis lainattu osio oli vain tuo:
lainaus:
Juonta kyllä riittää, sillä sitä on kirjoitettu varmaankin noin 6 sivua pientä pränttiä, ellei enemmän.
Sivuseikkailuita tulee olemaan mahdollisimman paljon. Koitamme antaa pelaajalle paljon valinnanvaraa, ettei kävisi tylsäksi jos ei tajuakkaan jotain tehtävää niin ongelman voi ratkaista muulla tavalla ja jättää tehtävän sikseen.
Pelissä tulee olemaan myös kirjoja, joista mahdollisesti saa vinkkejä tehtäviin yms. on myös kirjoja, joissa on ihan jotain huuhaata, joka ei liity peliin ollenkaan.
hyvä, tota just tarkoitin! siis monissa peleissä on se vikana että kaikki mitä voi käyttää hyväkseen tai mitä kerrotaan liittyy aina pelin juoneen ja kulkuun jollain tavoin... pitää olla jotain... esim jos ootte pelannut sen nimistä peliä kuin suikoden (se ihan eka ja toka) niin tiiätte minkätyylisiä pieniä haarautumia haluisin peliin...koska tuossa on nyt yks loistavimmista rpg peleistä mitä on ja grafiikka on tosi kauheaa tasoa (tyyliin että mä pystyisin hikiseen ehkä tekemään semmoista) :) mutta, toi oli hyvä tietää että paljon "huuhaata" mukana... tai siis... no kyl ymmärsitte...ettei oo niin juonessa kiinni, ja vaihtoehdot on erittäin hyvä bonus myöskin :)
Hyvä peli tuosta varmasti tulee! Sisältöä vaan, niin jaksaa pelatakin, kun ei käy tylsäksi. Juoni kuulostaa ihan jännältä, joten tehkääs pelaamisesta miellyttävää. Hyvästäkään ideasta ei ole mihinkään jos toteutus on päin *****ttä...
lainaus:
miks mulla muutes ei näy "Lainaa" tekstiä tossa harmaassa palkissa?
Ei muutes näy kenelläkään kommenteissa... Keskustelu on sitten asia erikseen.
nomic:
sanoit ettei 6 sivua juonta riitä mihinkäään. No näin juonenkirjoittajana voin sanoa, että tämä ei ole mikään Final Fantasyn kokoinen kaupallinen roolipeli, vaan pienen porukan tekemä ilmaislevitykseen pääsevä kevyt roolipeli. Ja siihen kuuteen sivuun ei sisälly puheita sun muita, se vaan nopeasti selventää mitä pelissä tulisi tapahtua. Juoni kehittyy kokoajan lisää pelin myötä.
comi:
no sitten olisi voinut laittaa pienen korjauksen että kyseessä on juonen runko eikä juoni ja nämähän on kaksi eri asiaa sama kuin rotta tai näppis :)
ja en tarkoittanutkaan että pitäisi olla iha mega iso tarina mutta sain käsityksen että tuo on tarinan koko jo ja että sisältää eri dialogit jne...
eli väärinkäsityksiä kummassakin päässä :)
No sanotaan sitten juonen runko, ihan kaikkien väärinkäsitysten estämiseksi
Tarkistin sen haltiakuolema-asian. Joo... ne kuolee jos ne pahkahtuu suruun, tai kaatuu taistelussa.
WinC:
Tuo "ihmisillä, joilla riittää taitoa ja intoa" on tässä tapauksessa minä, sillä minä teen 3D-kuvat ja animaatiot. Tai siis tekisin, jos niitä tulisi, mutta ei tule. Ensinnäkin yksi ongelma on se, miten saamme ne siirretty toisillemme. Sähköpostin liitetiedoston maksimikoko ylittyy. Muitakin syitä on, ja kaikki menisi vain hankalaksi.
Nuo lainaa ja muokkaa ei tosiaan toimi kuin keskustelussa. Tämän voisi kyllä lisätä myös koodivinkkeihin, projekteihin ja oppaisiin.
hunaja, kai tiedät tämän osoitteen http://koti.mbnet.fi/dustbin/ruin/team Sinne tiimiläset pääsevät laittamaan tiedostojaan. vai onko siinäkin joku maksimi koko.
Ei kai minun mielestäni. Tai no...ainakin Dutbinin kotisivutila :D.
*Dustbinin. Harmi kun tässä ei ole muokkausta :(
no tota... kyllä sinne vielä ~20MB mahtuu, mutta muistakaa poistaa niitä moskia sieltä vähän väliä.
Joo, siellähän tuli yhdessä välissä täyttä, enkä saanut sen takia lähetettyä. Tosin en ole varma, olisinko muutenkaan saanut lähetettyä, kun tuntu, että vaikka lähetin, niin se ei tullu sinne. No jaa... saattoihan se olla silloinkin kiinni siitä, että tila loppui. Pitääpi kokeilla.
hyvältä vaikuttaa tämäkin, miten on, jos tämä kerran on roolipelityyppinen peli, niin kai tässä on taistelutkin? ja onko tässä jotain taikoja...tai aseita erilaisia tai jotain tommosta keräiltävää?
graafinen toteutus ainakin kuvien perusteella näyttäisi olevan kohdallaan. (..=minun mielestäni)
no, mikäs arvostelija minä olen...no, onnea projektiin!
Mjooh, taistelua on ja esineitä samaten. Luullakseni riittävästi :)
Taikoja yms. kyllä on... niitä voi oppia iän myötä ja kirjoja lukemalla.
ajankohtaisempia vastauksia kysymyksiin tarjotaan irc kanavalla #Ruinbarad
Ehkä pari turhaa shottia voisi ottaa pois nopeutta viemästä.
Joo no ton raunio3D-shotin vois ainakin ottaa, kun se ei varmasti tuu peliin tuollaisena.
Otanpas senkin sitten.
Ja samalaa voit ottaa minun tekemän kuvan se kun ei ole mikää "HIENO"....
Tossa alimmassa kuvassa on jotain vikaa :)
Mitä vikaa minulla se toimii täydellisesti?
Mitä vikaa minulla se toimii täydellisesti?
No ainaki vähäaikaa takasi tossa näky kuva, jossa oli ruin barad teksti mutta sen takaa paljastukin kuva kentästä. Tainnu joku korjata... ettet vaan ite? :)
Mullakin näky tos vähän aikaa sitten sama homma...
Sitä Ruin Barad-tekstiä ei enää näy, mutta ottakaa nyt ainakin se Raunio pois, kun se on niin turha. Teen kyllä paremmankin.
Hei ja mun töherrys myös pois...
no niin hei vähän muita PAREMPIA kuvia. Ja mikä sen muokkaus sivun osoite oli?
rndprogy: Luuletko, että alan tässä kertomaan? Tule irkkiin, niin kerron :).
Mikäli en erehdy, niin jotkut tilet ovat ihan samanlaisia kuin Game Maker 5:sen ns. objektit
Eipä ole otettu mistää piipin gamemaker jutusta voivat ehkä näyttää mutta EI OLE!!!
voin olla siis erehtynyt...
Tai siis sinä olet.
Tileistä vois tehdä tummemmat :/
Emme todellakaan käytä mitään Game Makereita. Ainakaan minulla ei ole tietoa tällaisista, mutta minähän teenkin vain 3D-kuvat. Ja voin vakuuttaa, että niitä ei ole mistään kopioitu, vaan kaikki ovat itse tekemiäni.
voisikohan tuota 30% suurentta 40% kun on tätä tehty jo aika lalla eteen päin.
oletteko kaikki samasta paikasta ja tunnettokko toisenne
Ei olemme kaikki eri puolelta suomea emmekä tunne toisiamme paitsi nettin kautta
Miten tutuistutte toisiinne ja saatte kerrottua pelin vaiheista toisillenne esim jos Sqwiik keksisi jotain ja Tulilintu jotain ja toisen keksimä juttu kumoaa toisen miten päätätte kumman otatte lähetättekö kaikille siitä sähkö postia.
Hoidamme näitä asioita IRCissä.
Ruin Barad-foorumi ei ole toiminut ikuisuuksiin. Mikä siinä on vialla vai onko se poistettu turhana?
Turha se on ollut.
Niin on kuka edes keksi tehdä foorumin?
No sillä nyt ei ole mitään merkitystä.
Mun mielestä tästä tulee yks parhaista roolipeleistä ainaki kuvien ja muitten perusteella. Mää ainaskin rupeen pelaan ku tulee valmiiks.
Joo... Vaikuttaa mielenkiintoselta...
By the Way... Sisältääkös peli minkään näköistä musiikkia???
Sisältäähän se. Mutta niistä voidaan olla montaa mieltä. Haittaako jos tuonne nyt laittaa jonkun linkin imuroitavaksi?
rdnprodigy, en uskoisi että haittaa on jos pelin musiikista on prewikkaa luvassa, minä ainaskin ihan mielenkiinnosta haluisin kuulla ja saada tietää mihin kohtaukseen jokin musiikki on tarkoitettu jne... :)
millä muutes musiikit on luotu? softwarea vaiko hardwarea wintoosa-pohjaista vaiko kunnon dossin trackerointia vai sitten suoraan hardwaresta vaan nauhoitettu, sekä sisältääkö biisit minkään asteen masterointia? jos sisältää millä toteutettu jne... :P
itse kaipaisin musiikista tietoa, ja jos saisi pelistäkin joskus jonkin asteen demoa tai betaa että miltä käyttöliittymä-vaikuttaa jne... esim erkki oli/on siinä loistava että vaikka ei ollut edes valmis niin se uskallettiin änkee jo nettiin niin yleisö sai samantien tietoa mitä odottaa jne... ja se taas minun mielestäni nosti erkin suosiota lisää :) mutta nyt on kyse tästä projektista, toivottavasti teett hyvän pelin :) itse ainaskin yritän omasta proggisesta luoda hyvää vaikka yksin sitä väännänkin, saa nähä tuleeko sekin tänne putkaan, ei ehkä ku alkaa jo näitä roolipelejä olla niin taitaisi se minun tekele olla jo liikaa :)
mutta onnea ja menestystä ja musiikkia kaipaan arvioitavaksi ;)
Kiinnittäskääs myös pelin nimen kielioppiin huomiota.
Barad-dûr on Musta Torni (barad = torni, dûr = musta).
Mutta Ruin Barad on väärässä sanajärjestyksessä ja viiva puuttuu välistä :P
Huom. Qwauk on puhunut soopaa!
RB foorumi on aina ollut olemassa. http://rbforum.nwps.ws/index.php
Tuo kielioppivirhe on huomattu jo aikaisemmin, kuten viestiketjusta näkyy. Minun piti haltiaexperttinä huomauttaa asiasta, mutta se huomautus tuli vähän liian myöhään, ja tuo on nyt vakiintunut pelin nimeksi. Ja ei kai kaiken niin vimosen päälle Tolkienilta kopioitua tarvitsekaan olla. :)
Kukaan vaan ei tiedä kuka ton rbforum.se8.orgin omistaa niin ei voida ohjata sieltä tonne uuteen..
Hm... projekteissa ei siis vielä ollutkaan Muokka/Poista-ominaisuuksia..?
Noh, projektin tilanne on seuraava: Peli ei siis valmistu assyille, niin kuin vähän yritettiin. Sqwiik on kesän lomilla, mutta pelin moottori on lähes kokonaan valmis. Eli enää tarvitsee vain ruveta kehittämään peliin dataa, eli hirviöitä, esineitä, loitsuja, kenttiä yms. Tarina on jo aika lailla valmis, joten sitäkään ei tarvitse enää paljoa kehittää. Ensi syksynä saataneen tarkempaa tietoa pelin edistymisestä.
Siis toi on tilepohjanen, niin onko tilejä animoitu?
Meitsi, eiköhän toi tilepohjainen ole kun niin on antanut saada käsityksen ainaskin tämä ryhmä.
Joo soppa on keitetty :D
Millainen on tämän Ruin Baradin juoni???
Erittäin jännittävä :D
Peh. Ei liene yhtään kommenttia saanut tämä ;<
Joo, on tää tilepohjainen, tilejä ei kai animoida. Ja tämä erittäin jännittävä juoni paljastuu sitten joskus. :)
Loistavaa... :D
Mitenköhän on tämän projectin laita? Pitääkö tätä odotella vielä pitkäänkin?
Sen verran että Sqwiikin "Erkki Saaressa" valmistuu. Sen jälkeen Ruin Baradin kehitys ilmeisesti taas jatkuu.
Oho, onpas projektin tekijöitä tippunut pois. Siitä onkin aikaa, kun olen putkaa seuraillut.
Ei niitä tippunut ole pois vaan tossa ei näy kaikkia näköjään sillä mää sitä teen myös..
Joo, niin kuin kuvauksesta näkyy, tuo tekijälista on vielä epätäydellinen, ja sitä päivitetään sitä mukaa, kun saadaan varmuus siitä, ketkä jatkavat.
Olen ainakin Sqwiikille ilmoittanut, että olen palannut Windows puoleen. Lisäksi hieman hämää tuo siirtyminen C++? Mulle ei ole ilmoitettu mitään. (Tosin kaikki varmaan oletti, että olen lähtenyt pois) Lisäksi jos C++ tehään niin Allegrolla, SDL:llästä nimittäin ei ole kunnollista suomenkielistä opasta, sitä paitsi niinä pitää tehdä pikselin piirtokin ite. Ainakin niin luin documentista.
lainaus:
7.12.2004 Nyt kun ES alkaa olla lopuillaan aloitin RB:n pelienginen puhtaalta pöydältä pseudokoodilla. Tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä että käytetty kieli vaihtuu C:hen, jolloin perusmoottorina saattaa toimia tuttu ERKKI-engine :D ja itse pelimoottori koodataan sen päälle ilmeisesti Allegrolla/SDL:llä.
Tarkoittaako tämä, että Ruin Baradista tulee UNIX-versio (Tarkoitan pääasiassa Linuxia)?
Minä ainakin aion koodata peliä Gentoo Linuxissa. Jos tehdään koodia mikä toimii molemmissa niin ne tulevat samaan aikaan.
lainaus:
Joo, niin kuin kuvauksesta näkyy, tuo tekijälista on vielä epätäydellinen, ja sitä päivitetään sitä mukaa, kun saadaan varmuus siitä, ketkä jatkavat.
minun nimi on poissa :( kyllä kai oon vielä projektissa mukana, vaikken ole voinut oikeen sen eteen mitään enempää tehdä kun mitä olen jo tehnyt :/
ZcMander kirjoitti:
...SDL:llästä nimittäin ei ole kunnollista suomenkielistä opasta, sitä paitsi niinä pitää tehdä pikselin piirtokin ite. Ainakin niin luin documentista.
Katsos putkan opasaluetta :D
Pikselin piirto tosiaan vaatii muutamia koodirivejä, mutta toisaalta esim. bittikartan saa helposti ruudulle.
Mutta tehkää sillä mitä osaatte parhaiten.
Itse toivoisin että ainakin Linux-versio tulisi. Luultavasti sen tekeminen ei ole hankalaa jos käytetään C++&SDL/Allegro.
Uskon ja toivon, että peli tehdään SDL:ä. Ainakaan itse en kallistu missään tapauksessa Allegroon...
Millon tätä peliä voidaan odottaa valmiiksi vai onko se nytten taas täysin auki oleva asia?
Eipä mitään tietoa.
ZcMander kirjoitti:
Tosin kaikki varmaan oletti, että olen lähtenyt pois
comi kirjoitti:
minun nimi on poissa :( kyllä kai oon vielä projektissa mukana, vaikken ole voinut oikeen sen eteen mitään enempää tehdä kun mitä olen jo tehnyt :/
Jos aikoo jatkaa projektissa, niin olisi tärkeää tulla kokoukseen IRC-kanavalla. Olen lähettänyt kaikille sähköpostia asiasta.
AdeRide kirjoitti:
Millon tätä peliä voidaan odottaa valmiiksi vai onko se nytten taas täysin auki oleva asia?
Mitään ei voi sanoa varmasti vielä tässä vaiheessa, kun koodauskin saatetaan aloittaa aivan alusta.
remontti-reiska kirjoitti:
Uskon ja toivon, että peli tehdään SDL:ä.
Kuulin vähän juttua, ettei kenties koskea mihinkään valmiiseen rajapintaan, vaan käytetään samoja keinoja kuin Erkissä...
jaa-a, mun nimi sitten pidetään piilossa mutta ihanpihan sama
lainaus:
Ainakaan minulla ei ole tietoa tällaisista, mutta minähän teenkin vain 3D-kuvat. Ja voin vakuuttaa, että niitä ei ole mistään kopioitu, vaan kaikki ovat itse tekemiäni.
Sen huomaa. ;)
Elikkä ruinbarad alkaa taas lämmitellä jo takan tulessa pois jäitä nyt kun sqwiik on saanut erkin valmiiksi niin tarvitsisimmen varmaan tietoa ketkä haluavat tehädä tätä peliä vielä niin että ilmoitelkaapas tähän jos jatkatte ja jso ette jaksa jatkaa enään tekemistä...
eli ruinbarad tehedäänn c siis varmaan..
Ruin Barad toteutetaan C++:lla ja SDL:llä (+se on näillä näkymin open source).
lainaus:
lainaus:
Ainakaan minulla ei ole tietoa tällaisista, mutta minähän teenkin vain 3D-kuvat. Ja voin vakuuttaa, että niitä ei ole mistään kopioitu, vaan kaikki ovat itse tekemiäni.
Sen huomaa. ;)
Kerro toki, mistä sen huomaa. Ei niissä nimeä lue. Vai oletko kenties nähnyt muita tekemiäni 3D-kuvia, joihin noita vertaat? Tässä vaiheessa ei tosin vielä kannata vertailla mitään, kun nuo kaikki ovat vasta prototyyppejä ilman mitään ihmeempiä tekstuureja, tai polygoniyksityiskohtia.
Olen kyllä nähnyt muita kuviasi. Ennen kaikkea juuri tuota mallinnuksen ja renderöinnin tasoa tarkoitin, mutta niistä on syytettävä ohjelmaa. Bryce 5:n käytöllä on ikävä tapa näkyä läpi. :)
Ristiriitaista.
Jooh, on kyllä totta, että kuvista helposti huomaa, jos ne on tehty Brycellä. Bryce2:n kuvat tunnistaa vielä helpommin. Ikävintä Brycessä on ehkä se, ettei pääse vertekseihin käsiksi, vaan mallinnus on tehtävä yhdistelemällä valmiita objekteja, tai sitten importtaamalla vaikka 3ds-malleista.
Missäs vaiheessa Ruin Barad siis on?
Enginenrustausvaiheessa... Koska Erkki ei ole vielä täysin muokattu käyttämään dynaamista muistia, niin siinä menee oma aikansa.
Antakaa testi versio!
Jos ensin saisi peliä edes johonkin suuntaan liikkeelle. Engine on vielä kesken, mutta skriptitulkki on jo jossain vaiheessa.
lainaus:
Antakaa testi versio!
Ootkos yhtään lukenut mitä tähän on kirjotettu?
Vaikkapa yllä oleva teksti:
lainaus:
Missäs vaiheessa Ruin Barad siis on?
---
Enginenrustausvaiheessa... Koska Erkki ei ole vielä täysin muokattu käyttämään dynaamista muistia, niin siinä menee oma aikansa
Itse olen käsittänyt että demoa/betaa/jotain tulee "heti" kun itse runko alkaa olla siinä vaiheessa, että voi pelailla ja kaikki muu on jollain tasolla valmista, ilman suurempia yksityiskohtia.
mitä järkeä on laittaa esille raakiletta jossa engine esim ei ole vielä valmis? :D "oho! nyt tuli taistelu mutta tää ei tee mitään! huono peli!" *poks* itsekin olen rustannut rpg-moottoria (niinkuin monet muutkin) ja en voisi kuvittella edes, että laittaisin siitä mitään esille vaikka se jo "toimii."
Jos saa kysyä missä vaiheessa peli on ja milloin pääsee testaamaan?
Rustaan tällä hetkellä skriptitulkkia, mutta kehitys on hidasta johtuen koulutyön vaatimasta aktiivisuudesta. Eli joskus (kattaa ajanjakson nyt-->2100)
Milloin peli tulee valmiiksi en jaksa olla enää kärsivällinen. Grafiikka näyttää kuvissa aika hyvältä muuten.
Hyväksi peliksi minä sanon tätä jo tässä vaiheessa.
lainaus:
Hyväksi peliksi minä sanon tätä jo tässä vaiheessa.
:D Millä perusteella? Ideahan tässä on hyvä (ainaskin nämä seikat, mitä on kerrottu julkisesti), mutta se ei takaa sitä, että peli olisi hyvä. ;)
Odotellaan nyt vain sitä ensimmäistä testi-versiota. *kuolail*
Toivottavasti tulee hyvä peli... :D
Mikä on projektiporukan työnjako? Ulospäin kun näyttää siltä että ainoastaan Sqwiik tekee projektissa jotain.
Muu porukka on tällä hetkellä 'levossa', sillä muuta sisältöä on hankala tehdä kun ydin ei ole valmis.
No mikäs vaihe nyt on ja tulisko jo kohta jotain alpha/betaa?
Oottelen tätä suhkot innolla koska hyvältä työltä näyttää tässäkin vaiheessa vaikka pelistä en voi tietenkään vielä sanoa yhtään mitään mutta luulisin että joku päivä vielä testaan/pelaan tätä peliä;)Edit:Yrittäkää tehdä eteenpäin;)
Oisko tälläkin poiston paikka koska ei kerta ole enään koko peliä:Å
<Maker_>
Ei olisi :D kyll tää joskus tulee toimii :)
Tulee tämä, mutta minkäänlaiseen moottoridemoon on vielä muutaman päivän matka
Ennenkuin kukaan kommentoi kuvankaappauksen rumuutta, totean: se on ruma ja versiosta 0.0.2 eli testausta varten vain -_-
maker_ kirjoitti:
Oisko tälläkin poiston paikka koska ei kerta ole enään koko peliä
qwauk kirjoitti:
Ei olisi :D kyll tää joskus tulee toimii :)
Niin... Poiston paikkahan on sitten, kun tekijä itse ilmoittaa, ettei peliä tule. Kestihän Erkki-projektikin liki pari vuotta, ja silti pääsi kuin pääsikin lopuksi versioon 1.0.4. Ei siis liian aikaisin aleta haudata projekteja, kyllä ne valmistuvat, kun sqwiikissä henki pihisee :)
joo-o, osa porukasta on taas lähtenyt mutta vahteeksi olemme saaneet yhden uuden tekijän lisää.. eli nomic:in hän tulee tekemään ääniä ruinbaradiin.
Toivottavasti saamme pian jonkin laisen pelattavan version ulos onhan sitä jo odotettukkin ja vielä hiukan joudumme odottamaan lisää :/
Joo on se niinkin muta irc@netissä mulle sanottiin että luovuttettu on.No hyvähän se on jos se jatkuu:P
<Maker_>
Projektinne vaikuttaa ihan mielenkiintoiseslta, toivottavasti saatte homman loppuun asti.
Tuleeko peliin musiikkeja?
Herponen:
qwauk kirjoitti:
Joo-o, osa porukasta on taas lähtenyt, mutta vaihteeksi olemme saaneet yhden uuden tekijän lisää.. Eli nomicin. Hän tulee tekemään ääniä ruinbaradiin.
Ymmärtäisin tuon "ääninä ja musiikkina". Korjasin muuten qwaukin typot samalla.
...jahka saan laitettua mukaan koodin ääntä & musiikkia varten ^^
...tällä hetkellä melko vahvasti, koska koodaan ydintä ^^ Jahka saan tämä paremmalle mallille (kun saan aikaa opistolta) niin työtaakka siirtyy muiden harteille.
Tätä projektia olen nyt melkoisen kauan seuraillut... Ja onhan se kyllä hieman eteenkin päin mennyt! :)
Aika monta tekiää muttei työ edisty :D
lainaus:
Aika monta tekiää muttei työ edisty :D
Jos lukisit ajatuksella edelliset viestit, niin tajuaisit ehkä, miksi tässä kestää. Minä ainaskin annan päätekijöille niin paljon aikaa kun ne itse sitä vaativat ja vaikka vähän ylimääräistäkin. :)
Vaikuttaa mielenkiintoiselta jos koskaan tulee valmistumaan. Pakko olla hyvä jos nomic tekemässä musiikkia :>
tuleeks täst 3d vai 2d?
Veikkaisin 2D:tä, kun tuolla mainitaan vain SDL eikä ollenkaan OpenGL:ää. Mutta, eipäilen edistyykö tämä projekti koskaan...
Edistynee, jahka saan opintoja pois alta -_-.
Mikä muuten on pelin tarina/aihe? Vai koodaatteko vaan hienoa pelimoottoria välittämättä mistään muusta? ;)
Aihe tulee sitten lopulta kyllä selville ^^
Toimiiko homma?
Labraprojektit vievät nyt liikaa aikaa että ehtisin kunnolla panostaa tämän kehitykseen... menee varmaan lähemmäs kesää, mutta ainakaan minä en ole vielä luovuttanut.
Hyvä, alä luovuta koskaan. Uskon että tästäkin jotain kehkeytyy. Tsemppiä
Roolipeli. Jes! Ja nuo henkilöt tekemässä. Vielä parempaa. Uskon, että tästä tulee hyvä. Joku juttu ei toiminut lainauksen laittamisessa...
Tsemppiä minäkin toivotan.
Jatkakaa, joo. Mut tosiaan. Jos ensvuoteen menee mahdollinen testiversio ni hidasta on kehitys. Tietysti mitä enemmän aikaa on kulutettu sen parempi on lopputulos. Mutta jos sais edes päivitettyä screeniä :D
miltei kolme ja puol vuotta ootte jaksanu joten älkää ihmees lopettako :D
ByteMan kirjoitti:
miltei kolme ja puol vuotta ootte jaksanu joten älkää ihmees lopettako :D
"Jaksanu", ei ne mitään oo sinä aikana tehny. :P
Tumpelo kirjoitti:
ByteMan kirjoitti:
miltei kolme ja puol vuotta ootte jaksanu joten älkää ihmees lopettako :D
"Jaksanu", ei ne mitään oo sinä aikana tehny. :P
Eipäs oleteta mitä sattuu. Toisilla on omia kiireitä, jotka on tärkeämpiä kuin joku peli. Mutta itse asiaan: Itse olen ainaskin jo jonkin verran musiikkia tehnyt tätä varten. Kunhan olen esitellyt muille tekijöille sitä, niin voisi pistää esimakua nettiin. :)
Kuinkas moni tätä tekee nykyään. Onko paljon saatu tehtyä vai käynnityykö edes peli vielä. Hyvältähän tämä vaikuttaa jos vain pääsisi kokeilemaan :P
Etenee, mutta tooo-ooodella hitaasti, aikani ei riitä <_>. Engine kyllä jo toimii, monipuolistus vielä uupuu.
Onko pian tulossa testiversiota ulos?
Näin joululahjaksi meille odottaville :P
Tyylikkään näkönen koska tulee vai onko kuollut.
Onkohan tämä ptojekti kuollut?
jostain syystä en usko..
esim. sqwiik duunaa erkkiä uusiks samalla kun (toivottavasti :) ) suunnittelee tätä.. lisäksi sqwiikiä tuntuu vaivaavan varsin tappava tauti nimeltä "elämä" ja sen oireet ja hoitaminen syövät aikaa tällaisilta asioilta kuin pelien teko yms.
toivokaamme siis että elämä ei tuhoa tätäkin lupaavaa projektia, niinkuin on tehnyt jo monille muille projekteille
No sqwik kyllä kieltämättä on taitava ohjelmoimaan, joten eiköhän tämäkin sitten jatku kuhan aika löytyy... :D
mutta, sqwiikiä tärkeämpi kysymys onkin, kuinka moni tekijälistaan merkityistä henkilöistä on vielä aktiivinen? :P
Uskon, että projektiin liittyy uusia tekijöitä, jos vanhoja tekijöitä ei enään kiinnosta.
Ta-daa. Nyt on kyllä ihan pakko tiedustella että missä mahtaa projekti mennä tässä vaiheessa? Edellinen postikin vuodelta 2008 niin odotukset aika korkeella! Toivottavasti tää valmistuu joskus :)
-Feltsu
En tiiä varmaks sanoo mut en ihmettelis vaik tää ois vaan hiljaa hyllytetty. :P
Sqwiik on jo valmistunut ja suojatyöpaikkakin on, joten pitäisi olla aikaa koodata. Potkikaa sitä.
Onhan minulla suojatyöpaikka mutta siellä tuuppaa saamaan tietokoneista tarpeekseen kunkin päivän osalle.
Tämä peliprojekti, Ruin Barad, aloitettiin aikanaan VB6:sta käyttäen. Vaikka tavaraa saatiinkiin kasaan suht iso määrä, ei pelin kasaamisesta loppujen lopuksi tullut oikein mitään.
Pitää katsella jos ottaisi tämänkin projektin joskus jäistä pois ja alkaisi takomaan - siihen tosin vaaditaan sitten innokasta porukkaa. Koodipohja tämänkaltaiseen peliin on itsellä olemassa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.