Huomio! Tämä projekti on siirretty automaattisesti vanhasta projektijärjestelmästä. Aloitusviesti on projektin kuvaus sellaisena, kuin se oli 2.12.2005, ja seuraavat viestit siirtoon saakka ovat kommentteja.
x2 on työnimi ID Softwaren vuonna 1993 julkaiseman Doomin tyylisen fps-pelin enginelle. Pelimaailma tulee olemaan yksikerroksinen kuten esikuvassaan (tietenkin portaita ym. on tulossa), mitään erikoisen kaunista ei tulla näkemään. 3D-näkymän rendaus on omatekoinen viritelmä, eikä engine tarvitse erikoista tukea raudalta tai käytä isoja kirjastoja.
Jos fps-pelit jotakuta kiinnostavat, olisi ainakin grafiikoiden tekijälle käyttöä. Muutenkin jonkun C-taitajan väliintulo voisi pelastaa monta tilannetta. Lisää kuvia ja epävirallisia betajulkaisuja löytyy täältä.
Kieli: C
Kirjasto: SDL
Alustat: Alustariippumaton (toistaiseksi vain Windowsille)
Uusin: 0.0.3b
Työn alla:
Katon ja lattioiden korkeuserot pitäisi oppia tallentamaan ja renderöimään fiksusti. Myös mipmappingia on ehdoteltu. Hyviä ideoita otetaan vastaan. :)
1.12.2005
Seinät ja lattiat piirtyvät kutakuinkin oikeille paikoilleen. Välttävästi toimivat myös valot ja varjot sekä katon nosto ja lasku (jää väliaikaiseksi, testaan sillä vain korkeuserojen näkymistä). Valitettavasti nopeus on laskenut koko ajan. Optimointia kaivattaisiin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.