Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Lautapeli toimintoja : Mitä toimintoja ja missä kohden ruutua ?

kpzpt [06.08.2011 17:36:15]

#

Hei,

Minulla on tämä lautapelisivustoni yhä valmisteilla.
Olen jämähtänyt kohtaan jossa on tarkoitus asettaa ruudulle toiminta buttoneita ja tekstiä.

Minun tämän hetken lautaruudut näyttävät seuraavan kaltaisilta.

---

http://temp4323.dy.fi/images/LPS_Koristekuvat_012.gif

Kuinkas tuo kuva taas kuuluu lisätä foorumiin, foorumin ohjeissa ei ollut ohjetta kuvan lisäämiseen ? Voisiko ylläpito laittaa tuon kuvan näkymään tähän viesti alueelle, niin, ei tarve klikkailla, kiitos !

---

Kuinka olisi paree asettaa tuonne sekaan, nuo kaikki "Tasapeli" "Luovuta" "Palaa aulaan" buttonit ja vielä chatti laatikot ja vielä laatikko josta näkee ketkä pelaajat ovat paikalla.

Minun kantava ideani olisi että ruudulla olisi mahdollisimman suuri kokoinen kuva pelilaudasta.

Olen jo varmaankin hylännyt nämä perus komponentit mitä Java tarjoaa, koska ne ovat laadultaansa, niin, eri tasoisia eri käyttöjärjestelmissä, ainakin Linux on todella heikosti tuettu graafisesti.

Ajattelin laittaa tuonne vasempaan reunaan chat alueen, jossa teksti piirtyisi laudan päälle keltaisena taikka valkoisena, miltein vasemmassa alareunassa olisi sitten kirjoitus laatikko johonka käyttäjän uudet viestit kirjoitetaan ja ne sitten enterin painalluksella lähetetään siihen yläpuolella olevaan chat tilaan.

Oikeaan reunaan tuon logon yläpuolelle olen ajatellut laittaa, nuo "Tasapeli" "Luovuta" jne buttonit, ja lisänä vielä sitten ajattelin että pelien toimintaa kuvaavia viestejä ja tekstialueita ja mahdollisia buttoneita olisi tuolla peli 3d avaruudessa, kenteis aina tuossa laudan oikealla puolella pelilaudan kaltaisessa graafisessa bitmapissa, jossa sitten toiminnat aktivoitaisiin ja luettaisiin.

Olen vähän hukannut tämän ajankulun tässä sivuston etusivun ja näitten komponenttien rakentamisessa, jos jollakulla on kokemusta jo ihan muille jakamiseen asti tämänkaltaisessa toimintojen rakentamisessa peliruudulle ja pelialueelle, niin otan yhä reippaasti vinkkejä vastaan.

efteri [06.08.2011 18:49:33]

#

Keskustelualueelle ei saa liitettyä kuvia. Kannattaa varmaan sijoittaa kuten muissakin kts, aapeli jne. Tuosta on varmasti hyötyä: http://www.adage.fi/uploads/pdf/Kaytettavyyden_psykologia.pdf

kpzpt [06.08.2011 19:06:06]

#

Sijoittelut,

Tuo linkki oli varsin mukava, downloadasin sen heti kotikoneella, täytyy vielä printata tuo kunhan nyt kirjastossa seuraavan kerran käyn, liekö siintä kuitenkin puuttui yksi a tuosta psykologia sanasta, ei se kuitenkaan ihan noin kattava taida olla.

---

Tuo komponenttien sijoittelu, olen itse hylännyt, hmmh, en halua mitenkään alentaa muita vastaavia sivustoja, mutta, olen itse hylännyt tuon perinteisen komponentti sijoittelun, olen tässä kahden vaiheilla, ja täytyy vaan varmaankin voittaa taas tämä koodaus laiskuus, ja kirjoittaa ainakin perusrunko molemmista miettimistäni tavoista, tuo ensimmäinen vaihtoehto olisi tuo ekan viestin kaltainen ja sitten taas tämä toinen vaihtoehto jota mietin, on se että kaikki valinnat ja infot olisivat noitten lautojen tavoin tuolla 3d avaruudessa, näin en lainkaan joutaisi jakamaan kuvaruutua, info ja peli osioihin, mietin tässä kovin tätä että sijoittaisin tuonne 3d peliavaruuteen vielä yhden "laudan" jossa sitten olisi nappia ja toimintaa, ja siis sitten zoom ja translate mukaan hiiri/rulla toimintoihin, näin toimiessa olisi koko ruutu pelin käytössä, mutta jotain napinaa saattaa kertyä siintä että ruutua joutuu skrollaamaan hieman kun toimintoja ja tilanteita seuraa, öh, kenties tuo eka versio sittenkin on paree, jossa pelialueen päälle piirretään toimintoja, läpinäkyvä chat/pelaajat textarea ja muutama button, voi että.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta