Moi!
Sain taas ohjelmointikärpäsen pureman ja rupesin koodailemaan. Kirjautumissysteemi on tulossa(ja paljon muuta, mutta se on osa sitä). Olen saanut jo tarpeekseni kirjautumissysteemiä koskevista koodivinkeistä, koska en ole niitä saanut toimimaan. Siispä rupesin tekemään alusta alkaen itse.(todella simppeli ja lähes tietoturvaton)
Rekisteröityminen on tehty, mutta kirjautuminen tuli eteen: miten saan käyttäjän tallentumaan koko istunnon ajaksi? (meinaan, että koodi tietää koko ajan, kuka on kirjautuneena vai onko kukaan...)
Ps. Kirjautumissysteemi EI ole pääjuttu. VAIN OSA! :D
//Sori, olisi pitänyt kerrata oppaat! :S Tämän aiheen saa poistaa, ongelma ratkaistu!
Minkähän moiseen tarkoitukseen siis ajattelit tätä tietoa käyttää? Haluatko kenties listata johonkin kaikki paikalla olevat kirjautuneet käyttäjät? jos näin niin olisi kannattanut selata yksi sivu taaksepäin: https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/
Löysin jo ratkaisun. Siis en tarkoita kaikka paikalla olevia käyttäjiä, vaan sitä, että tarkistettaisiin, ollaanko kirjautuneena sisään...
Entäs, miten saa tämän lausekkeen väärin päin, eli valitsemaan 4 viimeistä riviä:
SELECT * FROM jotkut LIMIT 4;
Näinkö?
SELECT * FROM jotkut !LIMIT 4;.
Onko sulla siellä joku auto increment -kenttä? Silloin onnistuisi esimerkiksi näin
SELECT * FROM taulu ORDER BY id DESC LIMIT 4
ZuBer kirjoitti:
SELECT * FROM jotkut !LIMIT 4;.
Olen kyllä sitä mieltä että mitään kieltä ei kannata kirjoittaa arvailemalla syntaksia. Vaikka joskus arvaamalla ja kokeilemalla saisikin jotain joka testaushetkellä näyttää toimivan, niin se ei välttämättä oikeasti toimi.
ZuBer kirjoitti:
Näinkö?
Eikö tuo olisi selvinnyt kokeilemalla?
Olisihan se, mutta xamppi ja projekti on eri koneella. Kirjotin vain koodia tällä.
Jos minulla on lähes 1000 rivinen lista nimistä (1 nimi per rivi) lisättävänä mysql tietokantaan (vain 1 solu id:n lisäksi), onko minun pakko lisätä ne tähän tyyliin yksitellen:
INSERT INTO taulu (nimi) VALUES ('Pekka'), ('Tiina')....
En listaa nimiä, tuo on vain esimerkki...
ZuBer kirjoitti:
onko minun pakko lisätä ne tähän tyyliin yksitellen:
Hämmentävää - esimerkissä et lisää niitä yksitellen vaan kaksi kerrallaan.
Voit ihan samaan tyyliin lisätä kaikki 1000 kerralla.
Meinan sitä, että pitääkö minun kirjoittaa jokainen 1000 erikseen koodiin ('merkkien sisälle'), kun minulla on jo koko lista valmiina notepadissa...
Voit luoda esimerkiksi PHP-koodin, joka lukee sanat ja suorittaa kyselyt.
No eihän niitä nyt itse tarvitse kirjoittaa. Tietokonekin on keksitty.
Itse varmaankin sanoisin että etsi ja korvaa: Etsi \r\n korvaa '),\r\n\(' sen jälkeen kun olisin ensin korvannut mahdolliset ' -merkit \' :llä. Riippuu tietty editoristasi että miten siinä käytetään rivinvaihtoja hauissa ja korvauksissa.
Lisäksi löytyy työkaluja tiedon tuontiin ja vientiin tai voi kirjoittaa itse pikku skriptin kuten Macron esimerkki edellä.
Kiiton, koitan saada homman skulaan. :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.