Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Hyvä tapa päästä alkuun C++

Sivun loppuun

NiLon [12.09.2003 11:33:09]

#

Kertokaa miten olette itse aloittaneet koodaamisen ja mitä käytitte apunanne. Lähinnä kiinnostuksen vuoksi kysyn kun itelläni on tapana ensin katsoa valmiita pätkiä sen jälkeen koittaa tajuta ne ja sitten modata niitä ja sen jälkeen tehdä omia.

Gix [12.09.2003 14:08:11]

#

Ensiksi ottaa jostain valmiita koodinpätkiä ja käyttää niitä ja sitte tajuta ja niin edelleen, eli samaa rataa ku ittelläs...

Jogge [12.09.2003 16:23:37]

#

Katselin, testailin ja muokkailin koodivinkkejä, luin kirjoja ja etsin netistä lisää tietoa.

odys [12.09.2003 16:52:43]

#

C++:n perusteet voi opetella ihan hyvin koodivinkkejä testailemalla muuttelemalla ja ymmärtämällä ne. Sitten kun haluat koodata jotain hienomaa niin siitä tuleekin sitten laajempi juttu.. esimerkiksi jos haluat tehdä Windows-ohjelmia niin ei muutakun WIN32-ohjelmointiopas käteen ja opettelemaan. Ohjelmien ohjelmointi vaatii myös hyvää tuntemusta tietokoneiden osien toiminnasta. Esimerkkinä vaikka muistit. On hyvä tietää muistista jotain kun ohjelmoi ja varaa muistia. Noh en itsekkään osaa ohjelmoida C:llä paljoa mitään kun ei ole aikaa eikä intoa opiskella sitä.

Mutta jotain tämän tyyppistä kannattaa harjoitella. Myös tietokantojakin on hyvä harjoitella.

AK [12.09.2003 17:09:00]

#

Kun ensimmäisen kerran joskus ala-asteen puolivälissä katselin C++:n esimerkkejä, kaikki tuntui aivan kauhelta. Termejä tuli toisensa perään enkä minä silloin tajunnut paljon mitään. No, ajat on muuttunu ja minä olen, toivottavasti, myös vähän viisastunut :)

Mutta ei siinä mitään, vähitellen oppii.

saarioinen [12.09.2003 19:35:18]

#

Eka kantsii olla jokin kääntäjä. http://nic.funet.net/c opas/ tai jokin tuohon suuntaan auttaa. Eka kantsii harjotella itse c++ sitten windows ja siten vaikka directx.

Quiz [12.09.2003 19:42:45]

#

Anteeksi, en tahtoisi olla pilkunnyplääjä, mutta tuo linkki ei oikein toimi... nic.funet.fi/c++opas voisi olla parempi vaihtoehto.

Monkkats [30.09.2003 21:43:32]

#

Mä ainaki harjottelin kattomalla kirjasta ja sitte harjottelemal ulkoota niit lähdekoodeja.

odys [01.10.2003 11:02:14]

#

Ulkoaharjottelu on ihan turhaa jos et ymmärrä koodia. Koodi pitää ymmärtää ja sitä kautta opit soveltamaan koodissa käytettyjä asioita omiin koodeihisi.

Ja jos ymmärrät koodin muistat koodissa käytettyjen funktioiden käyttötavat vielä monen vuoden päästä toisin kuin jos opettelisit ulkoa niin unohtaisit ne.

shovi [07.10.2003 16:31:55]

#

Kannattaa lukea joku hyvä kirja ja tehdä niitä harjotuksia ja sitten kun alkaa hiukka tajuun niin ottaa toisten koodinpätkiä, muokkailee ja tutkii niitä sekä ajaa.

T.M. [07.10.2003 17:08:20]

#

lainaus:

Mä ainaki harjottelin kattomalla kirjasta ja sitte harjottelemal ulkoota niit lähdekoodeja.

eihän tossa oo mitää järkee :D
kuten odys sanoi, ei siinä mitään opi

k-mikko [07.10.2003 17:50:48]

#

lainaus:

http://nic.funet.fi/c opas/

On muuten hyvä C++ -opas.

Läpätkin on hyviä: "...silloin ohjelma kaatuu, kuin lonkkavikainen tuhatjalkainen rasvatuissa liukuportaissa". Suosittelen lukemaan, vaikka C++ olisikin jo jotenkuten hallussa.

Heikki [08.10.2003 18:42:48]

#

Tuo c++-opas on todella hyvä, itse olen nykyisen (melko vähäisen) c++-taitoni hankkinut pääosin tuosta. Myös mureakuhassa on yksi c++-opas, joka käsittää myös Win32-ohjelmoinnin, mutta aloittelijalle suosittelen tuota C++-opasta.
Ja URL: http://cpp.mureakuha.com/

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta