Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Algoritmikerho - kiinnostuskysely

Antti Laaksonen [06.07.2011 17:10:35]

#

Helsingin yliopistossa aloittaa ensi syksynä algoritmikerho, joka on suunnattu peruskoulun ja lukion oppilaille, jotka hallitsevat jo ohjelmoinnin perusteet ja haluavat oppia lisää ohjelmoinnista.

Algoritmikerhossa opitaan suunnittelemaan toimivia ja tehokkaita algoritmeja erilaisiin ohjelmointiongelmiin. Kerhossa saa myös tietoa alan opiskelusta ja tutkimuksesta Helsingin yliopistossa.

Jos olet kiinnostunut osallistumaan kerhoon, toivomme vastausta seuraavaan kyselyyn:

https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/28896/

Kyselyn tarkoituksena on selvittää, onko kerholle ylipäänsä kysyntää, ja auttaa kerhotoiminnan suunnittelussa. Varsinainen ilmoittautuminen kerhoon tulee lähempänä syksyä.

punppis [25.07.2011 06:14:58]

#

Ihan vaan vinkkinä, että tuollaiset kurssin nimet saattavat pelottaa joitain pois. Kuulostaa lähinnä joltain pienten lasten iltapäiväkerholta, joka saattaa aiheuttaa kiusaamista, koska "Janne käy Algoritmikerhossa, ***tu mikä nörtti". Itse laittaisin kurssin nimeksi tylsän "Algoritmien perusteet" tai vastaavan.

Itse olin juuri ohjaajana Kajaanin ammattikorkeakoulun järjestämässä "peliohjelmoinnin kesäleirissä". Jos peruskoulun kovat jätkät saa tietää, että olet käynyt tuon nimisellä "leirillä", niin kyllä taatusti tulee sanomista.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta