Hei,
Minulla on tämä minun iänikuinen ohjelmointi ja pelisuunnittelu projektini yhä valmisteilla, olen periaatteessa aloittanut näitten julkaisuun tulevien pelieni valmistelut ja rakentelut ja suunnittelut joskus 1987, jotenka on hieno hetki itselleni, kun näitä nyt sitten alkaa linjoille valmistua.
Minulla oli aikaisemmin tuo Graphics2D appletti jonnekka näitä pelejä sitten oli tarkoitus asettaa, tarkoitus oli että tukisin Windows, Linux ja Macintosh tietokoneita, eli kaikille yleisimmille tuki, nyt on kuitenkin ainakin Linux puolella asiat niin että en saa Java2D:tä täysin toimimaan Graphics2D OpenGL tuen ollessa päällä, vaan kaikki komponentit ovat joko taustavärin kanssa taikka sitten komponentti piirtyy johonkin toiseen komponenttiin, tämä on aika moinen ongelma lisänä on vielä erittäin syviä epävarmuuksia Volatileimagejen käytössä, en täysin ymmärrä millä logiikalla ne menettävät itsensä, eli katoavat välillä käytöstä, en viitsi ihmetellä koko projektin etenemisen hitautta Graphics2D:n kanssa enää, olen nyt siis siirtymässä LWJGL taikka JOGL käyttöön, mahdollisesti myös JMonkeyEngine taikka Slicks2D.
Tuossa LWJGL versiossa ei ihan vielä ole kaikkia komponentteja kohdillaansa, esim fontti luokka puuttuu kokonaan ja myös fillrect ja drawrect tuntuvat piirtävän vähän outojen koordinaattien mukaan, korjaan ne lähipäivinä kunhan paikannan nuo koordinaatti virheet.
Otan vinkkejä vastaan tässä täys OpenGL siirtymisessä, valikoin LWJGL kirjaston ja JOGL kirjaston käyttööni koska ne ovat yleisimmät, tässä en muita isompia ongelmia ole havainnut kuin fonttien käyttö peleissä. JOGL taitaa tukea fontteja mutta tämä LWJGL taasen sitten tukee peliohjaimia ja ääniefektejä paremmin, JMonkeyEngine sitten taitaa omata parhaimman tuen 3D objekteille ja maailmalle.
Tämä on minun ensimmäinen isompi ohjelmointi urakka, ja tässä on mennyt paljon aikaa kun en ole osannut kunnolla rakentaa dokumentteja ja esi piirroksia peleistä, nämä molemmat kohdat ovat nyt viimein korjaantumassa ja kehitys työ on nopeutunut huomattavasti, koen että kykenen kirjaamaan jotain 1000 - 3000 riviä koodia päivässä, tällä hetkellä, arvioisin että yksi peli vie jotain 5000 - 25000 riviä. Grafiikan piirtäminen on vielä aika hidasta eteenkin värien säätely, mutta, kehityn koko ajan, projekti etenee.
---
Tässä olisi keskeneräisiä linkkejä, otan vinkkejä vastaan tämän tyylisten pelien valmisteluun LWJGL kanssa.
1. Applet Graphics2D - http://temp4322.dy.fi/AsiakasOhjelma.html
2. Applet LWJGL - http://temp4322.dy.fi/LWJGL.html
Molemmissa Appleteissa on tuki tuplabufferin koon muuttamiselle ja ruudunpäivitys nopeuden säätelylle, LWJGL ei tosin vielä omaa ruudulle kirjoittavaa fontti kirjastoa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.