Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: 3D Editori joko Linux taikka WinXP ympäristöön

kpzpt [21.06.2011 16:38:39]

#

Hei!

On hakusessa 3D mallinnus ohjelma.

Minulla on Linux Mint ja Windows XP käyttöjärjestelmät ja olen 3d piirto-ohjelmista koettanut BLENDER ja WINGS3D ohjelmia.

Ongelmana on tämä että en aio käyttää textureita lainkaan enkä mitään valaistuksia, gradient olisi kyllä mukava, mutta, mutta, ongelmana on siis tämä erikoinen tarve mikä minulla on tarkoitus rakentaa java2d:hen 3d objecteja, eli ainoastaan quad triangle polygon sallittuina ja vain värin kera, tämä että mitä tallenne muotoa käyttäisi josta sitten käännän vielä omaan muotoon ?

Mitä neuvotte aloittelijalle, en ole vielä yhtäkään valmista 3d mallia kasannat.

---

Hieman röyhkeänä kysymyksenä kysyisin että onko teille kenelläkkään mitään itse rakennettua perus 3d editoria, eli vaikka vain top left right bottom free viewit ja sitten editori avaruuteen cube joita voi editoida, jos löytyy ja on toimiva niin voin hieman maksaa lisennssi vuokraa vaikka vuosi kerralla ? Olen itsekkin hieman miettinä että rakentaisin viikon parin kolmen projektina oman 3d editorin jota sitten käyttää koko lautapeli projektini aikana ?

Olen miettinyt tuota ilmojein pilotti peliä jalostaa kolmeen neljään erilliseen peliin, tämä ensimmäinen olisi vain tuossa laudan päällä ohjattavat, toisena olisi laudan päällä kahden pelaajan näppäimistö pyörittelyjä, ja kolmantena hieman suurempi projekti 3d avaruuksina ja 3d spriteine vaikka suomenlahden yllä ja karjalassa 1939-44, taikka kenties englannin kanaali 1940-41.

mistä löytyisi aloittelevalle 3d säätelijälle super simppeli ohjelma joka tallentaa txt filejä, värit ja surfacet ( neliö, triangle, polygon ).

petrinm [21.06.2011 17:57:20]

#

kpzpt kirjoitti:

Ongelmana on tämä että en aio käyttää textureita lainkaan enkä mitään valaistuksia, gradient olisi kyllä mukava, mutta, mutta, ongelmana on siis tämä erikoinen tarve mikä minulla on tarkoitus rakentaa java2d:hen 3d objecteja, eli ainoastaan quad triangle polygon sallittuina ja vain värin kera, tämä että mitä tallenne muotoa käyttäisi josta sitten käännän vielä omaan muotoon ?

Helpoin ratkaisu tähän on nimeltään Vertex Paint ja exporttaus OBJ-tiedostomuotoon. OBJ tiedostot on suht selkokielisiä tiedostoja, joista löytyy listat objektin perustiedoista.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wavefront_.obj_file
Nämä kaksi ominaisuutta löytyy kutakuinkin kaikista mallinnusohjelmista ja OBJ-tiedoston luku esimerkkejä on netti pullollaan.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta