Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Peliohjelmointi ideat ja logiikat !

kpzpt [17.06.2011 13:34:15]

#

Peliohjelmointi aiheena,

Minulla on lautapelisivusto rakentumassa, " http://temp4322.dy.fi ", ja olen kaikenlaista peliä sinne asentamassa, lauta muotoon.

Tässä on nyt hakusessa ihan kaikenlaista klassikko peli, että myös isompia kokonaisuuksia, aina vuodesta, no vaikka -85 asti, eli C64, MSX, Spectrum, Amstrad, Amiga, Atari, ja viimein PC DOS WIN ->

Niin, että mitä oli hakusessa, joo eli siis, ideana olisi että voisin jostain lukea peli ideat, taikka peli mekaniikat, aikanaan suosituista peleistä.

Esim PACMAN olisi kuvaus pelistä ja logiikka jolla möröt liikkuvat, pisteytys logiikka ja ajat joita eri timerit ovat päällä.

Olen aika aloittelija peliohjelmoinnissa, en taas tämän parampaa viestiä osannut rakentaa, mutta, ymmärtääkseni olen etsimässä sivustoa josta voisi lukea suosittujen pelien ideat, ja toiminnallisuuden, jotenkin älykkäästi dokumentoituna.

Onko tälläisiä sivustoja ollenkaan, voisin mahdollisesti lukea englantia, saksaa, ruotsia, ja tietysti tätä meidän suomeamme, mutta se ei taida vielä olla ihan näin pitkälle suuntautunut tämä suomi netti.

Lebe80 [17.06.2011 15:09:06]

#

Taitaa tuommoiset jutut olla poimittavissa vain erilaisista peliaiheisista artikkeleista.

Gamasutrahan noita taisi yleensä kirjoitella. Eurogamer.net taas julkaisee tekniikka-artikkeleita pelien julkaisun alla.

Esim.
sebbbin haastis
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-tech-interview-trials-hd

jalski [17.06.2011 20:06:50]

#

kpzpt kirjoitti:

ideana olisi että voisin jostain lukea peli ideat, taikka peli mekaniikat, aikanaan suosituista peleistä.

Mikset vain pistäisi keskustelua tänne pystyyn, jos mielessäsi on joku tietty peli? Eihän noista omista peleistä kuitenkaan tarvitse ihan yksi yhteen alkuperäisen kanssa olevia versioita tehdä.