Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: jQuery disabled

Sivun loppuun

manninen [07.06.2011 14:00:33]

#

Olisi tarkoitus, että kun pudotusvalikosta valitsee oikeustason, ja oikeustason ollen tietyn arvoinen otetaan toinen valikko pois pelistä. Kokeilin seuraavaa pätkää, mutta en saa sitä toimimaan. Ongelmana lienee tuo attr?

function T(){
  var o = $('oikeustaso').value;

if(o > 1){
    $('asiakas').attr('disabled', true);
  }
 }

TeNDoLLA [07.06.2011 14:10:45]

#

Sun selectorit on virheelliset. eli esim id:lle:
var o = $('#oikeustaso').val();

Lisäksi jqueryssä ei ole .value vaan .val().

Tuolla tarkemmin infoa niistä: http://api.jquery.com/category/selectors/ .

Edit: ellei sulla sitten ole siellä koodissa <asiakas></asiakas> elementtejä, silloin tuo sun aikasempikin toimis.

manninen [07.06.2011 14:19:43]

#

Muokkaus otsikkoon!!!

Sori kyseessä on prototype :)

tsuriga [07.06.2011 14:24:37]

#

Elementiltä löytyy todennäköisesti myös tuo DOMista tuleva alkuperäinen value-attribuutti, mutta kun kerran kirjasto on käytössä niin ittekin suosittelen $.valia. Jos käytössä on jQuery 1.6, käytä $.prop('disabled', true), muutoin $.attr("disabled", "disabled").

EDIT: Jaa Prototype. Mieluiten $('asiakas').disabled = true (koska kyseessä on elementin boolean-ominaisuus), tai jos joku vanha selain ei tuota satu tajuamaan niin writeAttribute('disabled', 'disabled').

manninen [07.06.2011 15:15:04]

#

Kiitoksia paljon!! Eiköhän me näillä eväillä taas mennä eteenpäin!

manninen [21.06.2011 22:42:43]

#

Ja taas palaan samankaltaiseen asiaan.

Ongelmani on vain seuraava :

$("minun_id_" + i).toggle();

Edellämainitulla koodilla voin luoda, napin joka tuo esiin sekä piilottaa piilottamani elementin jonka id="minun_id_1" jne. Mutta jos haluan, että tuon esiin kaikki piilotetut elementitn joiden NIMI on "minun_id_1" niin miten se onnistuisi?

Metabolix [21.06.2011 22:52:57]

#

$$("[name=minun_id_" + i + "]").each(Element.toggle);

manninen [21.06.2011 23:32:12]

#

Kiitoksia!

Tuohan onnistuikin yllättävän helpolla tavalla ja säästää paljon järkyttävän typerältä koodilta :)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta