Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: HP Color Laserjet 2605 -verkkoliitäntä

Petja [06.06.2011 10:15:15]

#

Omistan HP Color Laserjet 2605 -tulostimen. Olen kyllästynyt kuljettamaan koneita ympäräri taloa tulostamisen takia ja siksi olenkin nyt aikomassa käyttää tätä verkkotulostimena.

Ongelmana on kuitenkin verkkoliitäntä; Ethernet-kaapelin liitäntäpaikan edessä on musta läppä. Sitä ei saa auki eikä irrotettua mitenkään. Ei edes kynällä. HP:n sivuiltakin ja Googlesta yleensäkin olen katsonut ohjeita tuloksitta.

Kysymykseni siis kuuluu "Miksi verkkoliitännän edessä on musta läppä?" ja "Miten sen saa pois?".

EDIT: HP:n sivuilla väitetään pakkauksen mukana olevan Network Getting Started Guide. Tainnut ikävä kyllä jo hävitä. Katsotaan löydänkö ao. PDF-tiedoston.

tuutti [06.06.2011 10:47:06]

#

Jos kyseessä pelkkä 2605 (ei 2605dtn/2605n yms.) niin siinä ei pitäisi olla verkkoliitäntää, joten mustan läpän alla todennäköisesti ei ole mitään.

Petja [06.06.2011 11:01:53]

#

http://www.google.com/search?q=HP Color Laserjet 2605 network -2605dn -2605dtn
Ei tässä taida sitten ollakkaan verkko-ominaisuutta, ainakaan haun perusteella.

Mutta...

Mietin mahdollisuutta myös sille, että tulostin on kiinni USBilla vanhaan Vista-koneeseen ja jaetaan sitä kautta. Olen katsonut tulostimen jakamisasetuksia ja muuttanut niitä siten, että pitäisi näkyä verkossamme. Yritin toiseelta koneelta, mutta ei löytänyt tulostinta, vaikka valitsin "Etsi tulostin...". Tuo vanha Vista-kone oli tuolloin kyllä päällä, että...?

tuutti [06.06.2011 11:08:52]

#

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Share-a-printer

Olli [07.06.2011 16:08:12]

#

Itsellä oli ennen Epsonin monitoimilaite, ja oli kyllä aikamoinen riesa kun yritin sitä jakaa.

Eli jos aiot tulostinta jakaa niin kannattaa varmistaa että kaikkien koneitten käyttikset ois samoja. Itsellä epson oli kytkettynä XPkoneeseen ja WIN7 koneeseen olisi pitänyt saada jaettua mutta eihän se onnistunut.

No, nytpähän on HP:n suht uusi monitoimilaite joka menee nätisti langattomaan verkkoon ja toimii toisista koneista riippumatta =)

Arto [08.06.2011 21:24:40]

#

itte oon aikonu hommata reitittimen johon saan tulostimen kiinni. luulisin että ihan helpoin tapa.

Olli [09.06.2011 09:05:15]

#

No jos vanha tulostin vielä pelittää hyvin, niin tuollainen reititin voi olla ihan järkevä valinta. Mutta jos tulostin on tarpeen uusia, niin kannattaa harkita WLAN-tulostimen ostamista.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta