Siis niinku miten INP komento itse asiassa toimii kun ei kaverikaan oo muistanu kirjoittaa sitä niin siis kaikessa yksinkertaisuudessaan miten se toimii?
INP palauttaa laitteen siirräntäportista luetun tavun. portti voi olla väliltä 0-65535. INP palauttaa arvon väliltä 0-255.
data%=INP(portti%)
esimerkki näppiksen lukemisesta:
DO nappi = INP(&H60) 'luetaan portista &H60 LOCATE 1, 1: PRINT nappi; " " 'tulostetaan näytölle IF laskuri > 100 THEN turha$ = INKEY$: laskuri = 0 'kun laskuri on 100 tyhjennetään näppäimistöpuskuri laskuri = laskuri + 1 LOOP UNTIL nappi = 1 'lopetetaan ohjelma kun painetaan ESC
Porttiin kirjoittaminen onnistuu taas OUT:illa.
OUT portti%, data%
Esimerkiksi palettia näprätään käyttämällä OUT:tia.
Kyllä minä tuon sen koodin huomenna!
Eli siis Inp(&H60) on näppäimistöportti mut siis pitääkö niitä näppäimiä määrittää mitenkään vai?
tästä voi olla apua:
https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
mut kun se tekee sen et painaa vaik ylös niin lukee jotain 72 sitten tulee 182 tai jotain sinne päin, miten saa 182 pois välistä silleen et vaikka pong esimerkissä se maila liikkuu sulavasti eikä tökkien?
Muistaakseni juttu on niin, että tuo 72 tulee kun näppäin on pohjassa ja 182 tulee kun näppäin päästetään.
eiku se vaan rämpyttää sitä 72 ja 182 välillä niin että lukee 72,72,72,72,182,72,182,72,182,72,72,72,72,182,
Newbie, Minkälainen näppis sulla on? :D
Uusi ja hieno
vai olisikohan viiveessä jotain vikaa?
Kokeilin nyt itsekin tuota Jogen koodinpätkää, ja ihan hyvin se ainakin minulla toimi - koko ajan näkyi 72 kun painoin ylöspäin-nuolta. Tosin jouduin laskemaan laskurin arvon 50:een, jotta näppäimistöpuskuri tyhjennetään tarpeeksi usein.
Kysynpä minäkin: onko sinulla joku erikoisnäppäimistö? Koodi 182 nimittäin tarkoittaa sitä, että oikeanpuoleinen Shift-näppäin on vapautettu.
en ole varma että oliko se 182 mutta sinne päin se oli
Kokeilin vielä Windows XP:n alla, ja siitähän ne ongelmat alkoivat. Näppäinkoodi vaihtuu jatkuvasti ja on (ylöspäin-napin ollessa pohjassa) vuoroin 42, 72 ja 224. En valitettavasti tiedä minkäänlaista ratkaisua tähän.
sepä siinä kun mulla on windows XP Prohvessionaali
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.