Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: [CSS] Laatikko kiinni selaimen ylä- ja alareunoissa

Sivun loppuun

Petja [03.06.2011 17:39:54]

#

Haluan samanlaisen laatikon kuin ps3.comissa. Kuten näette laatikko on aivan kiinni selaimen ylälaidassa ja jatkuu aivan alalaitaan saakka. Normaalistihan sinne syntyisi pieni aukko, sekä ylä-, että alareunaan. Selitinkö jotain epäselvästi?

Marginilla tämä ei oikein tunnu onnistuvan.
Ja tuollaiset "Käytä Firebugia" kommentit pois. Ymmärrätte kai, että ps3.com on tehty suurinpiirtein kokonaan Flashilla.

Macro [03.06.2011 17:42:47]

#

body, html {
  margin: 0;
  padding: 0;
}

Petja [03.06.2011 17:43:47]

#

Ai, että näin helppoa?

(Haa, postasin tasan minuutin sinun jälkeesi)

Grez [03.06.2011 17:45:13]

#

Itse en nähnyt tuolla mitään laatikkoa, joka olisi alkanut ylälaidasta enkä sellaista joka olisi loppunut alalaitaan. Että sikäli hieman epäselvästi selitetty mielestäni. Lisäksi sivun ylä- ja alasosa olivat ihan samanlaiset ilman flashiakin, joten jos siellä jotain laatikoita on, niin niiden toteutuksen voinee kopioida omaan käyttöön.

Petja [03.06.2011 17:46:09]

#

Grez kirjoitti:

Itse en nähnyt tuolla mitään laatikkoa

Sivu ei ehtinyt latautumaan kokonaan?

Macro [03.06.2011 17:47:30]

#

Jos tarkoitit tuota sisältöaluetta, niin eihän siinä ole mitään ihmeellistä: Se alkaa yläreunasta niinkuin sivu normaalistikkin, ja loppuu alareunaan koska on tarpeeksi korkea.

Grez [03.06.2011 17:50:44]

#

Petja kirjoitti:

Sivu ei ehtinyt latautumaan kokonaan?

No kyllä minun selaimeni mielestä kaikki oli ladattu.

Mutta ei kai sillä väliä, jos kerran Macron postaama neuvo ratkaisi asian.

Petja [03.06.2011 17:50:57]

#

Macro kirjoitti:

niin eihän siinä ole mitään ihmeellistä

Ei toki,
mutta kun scrollaat sivun loppuun, näkyy laatikon reunat. Haluan reunat siis näkyvän alueen ulkopuolelle. Nyt olen juuri kokeilemassa tuota //sinun// koodiasi.

EDIT: Kiitos koodista, toimii kuten pitääkin.

Grez [03.06.2011 17:55:05]

#

Ja tuolla PS-sivullako muka ei näy loppu? Siellähän näkyy viimeiset 10 pikseliä taustakuvaa, eli se viimeinen "laatikko" loppuu 10px ennen alareunaa. Jos kuitenkin haluat samanlaisen, niin en edelleenkään ymmärrä mikset vaan katso miten se on tehty ja kopioi? Ainoa ero flashi päällä oli että sivun keskellä oli flash-animaatio. Tai sitten linkki ohjaa sinulla eri osoitteeseen. Toi sivu minne mulla menee koostuu noin 10:stä eri laatikosta jotka on päällekkäin (osa vierekkäin), joten mikään ei ala alusta ja jatku loppuun.

Petja [03.06.2011 17:56:52]

#

En tiedä tarkempaa, sain kuitenkin ongelmani nyt ratkaistua. :)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta