Linkkaan tämän tännekin, jotta saataisiin mahdollisimman monta näkökantaa keskusteluun.
Nyt ihan oikeasti. Joko kysyt kysymyksesi täällä ihan kunnolla tai jätät postaamatta. Tietenkin linkki on kohteliasta antaa, jos kysyy monessa paikassa, mutta olisi kohteliasta myös kertoa se ongelma.
Kyseessähän ei ole ongelma vaan ihan utelias kysymys. Olen lukenut joitain artikkeleita ja kaikkia tapoja on käytetty niissä. Haluaisin tietää tarkemmin porukan mielipiteitä asiasta.
Juu no probs, voin kysyä täälläkin asiasta ilman linkkiä. Tosiaan sen takia olen postannut linkin, koska tässä taannoin joku torui henkilöä täällä siitä, että hän kysyy samoja kysymyksiä useassa paikassa, kun voisi vain postata linkin jo kirjoittamaansa asiaan.
Luitkohan edes viestiäni? Sanoin, että on kohteliasta kirjoittaa sekä linkki että kysymys. Luultavasti edellinenkin moittija on sanonut aivan samaa.
Itse asiaasi, niin aina kannattaa olla kannassa FOREIGN KEY, ja lisäksi kannattaa olla asianmukainen UNIQUE (tai PRIMARY KEY, jos jätät erillisen id-sarakkeen pois). Ensimmäisen vaihtoehdon id on sinänsä aivan turha, mutta joskus se toki helpottaa taulun käsittelyä koodissa. MySQL:n sisäiseen optimointimagiaan en ota kantaa.
Eli joka tapauksessa FOREIGN KEY molemmille viittauksille ja valintasi tai optimointihavaintojen mukaan UNIQUE tai PRIMARY KEY.
Joo my bad, en lukenut tarpeeksi tarkkaan.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.