Hei taas,
Minulla on yhä tämä etusivu rakenteilla, ja tahtoisin keskustella jonkin hieman nettiä paremmin tuntevan henkilön kanssa joomlasta ja sen suomista mahdollisuuksista ..
Kysymyksiä -
1) Onko mahdollista rakentaa joomla sivu täysin oman mallin mukaan, niin, että ruudulla ei ole mitään linkkejä eikä toimintoja, vain valkoinen paperi ?
2) Voiko joomlassa käyttää databasea valmiiksi, niin, että käyttäjät voisi tallentaa ilman tarvetta rakentaa omaa rekisteröinti sivu viidakkoa ?
3) Jos joomla tarjoaa asiakkaitten rekisteröinnin, niin, kuinka palauttaa <applet> käynnistykseen asiakkaan tunnus ja lupa käyttää applettia ja palvelinta ?
4) HTML on varmaankin tuettuna, onko javascript ?
5) Mistä webbi tutoriaali sivusta kannattaisi lähteä opiskelemaan joomla käyttöä ?
6) Minulla on tämä lautapelisivustoni rakentumassa, mitä joomla ominaisuuksia on jotka tekevät joomlasta paremman ratkaisun kuin jos kirjoittaisin html + javascript koodin itse ?
7) Jos on jotain vielä mitä tarvitsen etusivun kasaamiseen, niin, kiitos kun kirjaat vinkkejä !
Olihan taas ..
1) On
2) Voi
3) -
4) ?
5) http://docs.joomla.org/Joomla!_1.
6) Ei mitään, jos osaat suunnitella ja toteuttaa suunitelmasi. WordPressiä suosittelisin kuitenkin sen selkeyden takia.
7) VÄHEMMÄN LANKOJA OHJELMOINTIPUTKAAN! Todella rasittavaa lukea saman kirjoittajan samaan aiheeseen liittyviä lankoja, jotka ovat vieläpä osittain päällekkäisiä.
Järki käteen ja Google käyttöön.
Google,
Minä olen hieman iäkkäämpi sotalautapeliharrastaja, olen jo yli 40 vuotias, en oikein ole vielä tottunut näihin hakukoneisiin, aloitin hakukoneitten käytön ja foorumit vasta oikeastaan 2005 puolivälin paikkeilla, minä en vain oikein pidä hakukoneista, on mukavampi keskustella.
---
Tämä keskustelu taitaa taas kääntyä johonkin toiseen suuntaan, mutta, voiko tuon wordpressin aloittaa 1024px leveällä tyhjällä paperilla jolle sitten asettaa <html> koodia ja javascriptiä ?
4) http://docs.joomla.org/Adding_JavaScript
Frameworkit on niille, joiden pitää riipaista sivut < 5 min.
Kyllä nyt kannattaisi ihan ensiksi suunnitella kunnolla, mitä sinne sivuille on tulossa. Toisessa keskustelussa käsittääkseni päädyit sellaiseen ratkaisuun, että jopa lista mahdollisista peleistä sisältyisi applettiin, joten minusta ainakin kuulostaa, ettei sinne sivuille muuta tarvitakaan. Koodaa vain saman tien Javalla kaikki. Luultavasti itsekin hahmotat silloin kirjautumisen rakenteen paremmin.
Etusivun rakentelua,
Minulla on vaikeata hahmottaa mitä rakentaa, kun ei ymmärrä mitä kaikkea mahdollisuuksia on helposti käytössä, esim. joomla ja wordpress, ja sitten taas tämä mikä nyt on käytössä, eli, applet jossa valikot on, on kovin epävarma olo kun ei omaa tietoa taitoa kattavasti aiheeseen.
Mutta, minä olen kylläkin tähän joomlaan ja wordpressiin taipunut ainoastaan silloin kun älykkäämmät painostavat, olen kovin mieltynyt tähän ajatukseen, että, käyttäisin vain yksinkertaisen <html> + <script> sivun.
Mitä te tuumaatte tästä seuraavasta etusivusta -> http://flyordie.com
Pidän tuosta sivustosta kovin, tuollainen olisi kovin helppo ymmärtää ja luottaa tuollainen sivu, myös se on hyvä puoli tuollaisessa ratkaisussa että se ei muodostu raskaaksi muistaa jos vielä pysyy kuukausi/vuosi kaudet samankaltaisena.
Tuossa linkissä on kaikki pelit eri appletissa, minulla rakentuu applet jossa kaikki pelit toimivat ilman erillistä sivun vaihtoa, tämä hieman mutkistaa tilannetta vielä ennestäänsä.
Tämä on todella aikaa vievää ollut tämä sivu testaaminen ja säätely.
---
Mitä tähän että käyttäisin javascriptin sijaan applettia, niin, tämäkin on todella houkutteleva vaihtoehto ja on käytössä siis tällä hetkellä.
Itsekään en viitsi frameworkkien ja kaiken maailman työkalujen kanssa häschläillä. Flyordie sivusto näyttää ja täyttää tarvittavat toiminnot, vaikka olisinkin kaivannut peleiltä jonkinlaista massahaastamismahdollisuutta. Suosittelen piirtämään rakennelmasi paperille, piirrä koodit ja tiedostot palloiksi ja niiden välille nuolia lukemisista, muuttamisista, lähettämisistä, niin sitten on helpompi huomata virheitä, tai suunnitella jatkoparannuksia. Tämä auttaa myös tuossa kuukausi/vuosi ongelmassa. Suosittelen tutustumaan ihan perusasioihin, kuten mitä eroa on javalla ja javascriptin välillä. Haluatko luoda sivun, joka ohjaa pelipalveluusi, vai sivun, joka on pelipalvelusi ja ohjaa peleihin? Lisäksi sinun pitäisi selventää itsellesikin muita, tämän kaltaisia yksityiskohtia palvelustasi.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.