Olenhan jo pitkään käyttänyt Firefoxin nelosversiota, muistaakseni Beta 6:sta asti. Nyt kuitenkin törmäsin ongelmaan, etteivät lisäosat asennu. Luin Mozillan sivuilta ohjeita ja toimin niiden mukaisesti. Palautin oletusasetuksiinsa myös suurimman osan about:config -rekisteristä. Ei toimi edelleenkään...
Firefox ei siis anna mitään virheilmoitusta, vaan kun menen Lisäosat-sivulle, näkyy tuo Asennetaan-palkki, jossa vasemmassa reunassa aivan pikkuriikkisen tuota vihreää - eikä liiku. Kun yrittää peruuttaa asennuksen, ei onnistu; vaatii selaimen uudelleenkäynnistyksen.
Olen yrittänyt asentaa useita kertoja Firebugin, mutta suurinpiirtein viikon kuluttua se häviää mystisesti koneeltani ja joudun asentamaan uudelleen. Eipä onnistu asentaminen enää.
How to...?
Poista FF4 ja asenna se uusiksi, jospa sitten kokeilisit uudestaan. Mulla oli samanpiirteisiä ongelmia kun aloin käyttämään FF4, mutta kaikki lähti uudelleenasennuksella pois.
Poistin Firefoxin kokonaan C:\Program Files (x86) ja asensin sitten uudelleen. Ei asia kyllä miksikään muuttunut.
En tiedä varmuudella mutta onko mahdollista että palomuuri estää lisäosien "latausohjelman" käytön?
Minulla on koneellani voimassa oleva F-Secure. Firefoxista poistin F-Securen lisäosan käytöstä, muttei tällä ollut vaikutusta asiaan.
en tiedä f-securesta mutta katsoppas onko siellä erikseen jotkut palomuurin asetukset. Ei auta että ota ff:stä jonku asetuksen pois, koska se tuskin pystyy määräämään mitä f-secure saa tehdä. Katso f-securesta mitä ohjelmia se on viimeaikana estänyt pääsemästä nettiin ja jos siellä on jokin ohjelma joka viittaa firefoxiin niin salli se ja kokeile uudestaan.
Petja kirjoitti:
Poistin Firefoxin kokonaan C:\Program Files (x86) ja asensin sitten uudelleen. Ei asia kyllä miksikään muuttunut.
Menikö tuo varmasti oikein? Firefoxin asetukset on %APPDATA% kansiossa. Eli kunnollinen uninstall, ja mahdollisesti rekistereiden tarkistus jollain ohjelmalla, sitten vielä poistaa/siirtää Firefoxin asetukset tuolta APPDATA:sta. Sen jälkeen pitäisi tulla täysin puhdas asennus Firefoxista.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.