Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Koneen kanssa ongelmia

Beuling [07.05.2011 23:29:27]

#

Hei, kyselen täällä jos joku tietää sattumalta. Eli siis vanha Compaq pakettikone jossa on Windows XP.

Tietokone on ainakin 5 vuotta vanha, ellei ylikin. Kone on toiminut hyvin, mutta vuosi sitten tuli vika vastaan, enkä pahemmin ehtinyt tutustua siihen, mutta nyt on aika siihenkin. Eli siis:

Kun painaa virtanappia, kone käynnistyy, alkaa pörräämään normaalisti, mutta ruudulle ei tule mitään (Näyttöä vaihdettu, ei oo siitä kiinni). Menee 30 minuuttia vaikkapa että ruutuun tulee jotain. Yleensä se on Time and date error joka viittaa minun mielestäni BIOS patteriin ??. Kuitenkin, tämänkin yli olen päässyt, vaan ongelmana on, miksei heti tule mitään kuvaa näytölle vaan vasta kun pari kertaa boottailee?

Toinen ongelma, windows on paskana (85%varma tieto) ja ajattelin pelastaa tiedot Ubuntun avulla, tuo Live-CD. Laitoin sen, tuli ubuntu logo, ja siihen se jäi jumiin. Memtestillä tarkistettu muistit, ei vikaa. CD-asemakin toimii. Prossukin taitaa toimia normaalisti, ja virtalähde. Koneessa on siis integroitu näytönohjain. Ainoaksi ongelmaksi jää mielestäni Emolevy ja kiintolevy enkä tiedä miten niitä pystyisi testata. Prossu taitaa toimia, eihä muuten tulisi mitään.

Kiintolevyä olen yrittänyt testata tässä koneessa, mutta kun siellä on IDE-liittimet ja tässä SATa, niin haaveksi on jäänyt.

Kiitos etukäteen, sekava ongelma, toivottavasti joku saa selvää.

Grez [07.05.2011 23:47:44]

#

Joillain koneilla Ubuntun live-CD tekee samaa, mutta yleensä valitsemalla asetuksista "turvallinen grafiikkatila" toimii.

Beuling [08.05.2011 11:53:08]

#

BIOS:sin asetuksista?

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta