Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan, minun pitäisi saada kuva liikkumaan hiirtä kohti. Esim. jos hiiri on koordinaateissa 300, 300 niin kuva lähtee liikkumaan hiirtä kohti, mutta jos liikutankin hiirtä 350, 350 koordinatteihin, samalla kun kuva liikkuu, kuva lähtee liikkumaan uusiin koordinaatteihin.
SDL:ää olen käyttänyt.
Koodi on nyt suurinpiirtein tälläistä (yksinkertaistettuna):
kuva = lataakuva("kuva.jpg"); while(true) { x = hiiri_x_koordinaatti; y = hiiri_y_koordinaatti; PiirraKuva(kuva, 0, 0); //piirtää kuvan 0, 0 koordinaatteihin. PaivitaRuutu(); NukuHetki(15ms); }
Tee kaksi suuntavektorinkomponenttimuuttujaa x ja y. Joka päivityksessä lasket x:lle ja y:lle uudet arvot haluamasi laskutoimituksen mukaisesti(vakio nopeus/kiihtyvä nopeus yms.) ja siirrät kuvaa x:n verran x-akselilla ja y:n verran y-akselilla päivitysten välisiin aikaeroihin suhteutettuna.
Saisko jotain pikkuista examplee, saattoi meinaan olla etten tajunnut ihan täydellisesti.
Suosittelen matematiikkaoppaan lukemista. Erityisesti osassa 3 on tähän kysymykseen hyödyllistä tietoa. Lisäksi tässä Java-keskustelussa puhuttiin melkein samasta asiasta.
Tuo javakeskustelu auttoi paljon, kiitän.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.