Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Verkkokauppa / maksaminen tekstiviestillä

runeberg [13.04.2011 15:09:12]

#

Moi.
Yritin etsiskellä netistä kotimaista "puhelinmaksu palvelua", mutta en löytänyt. Eli vaatimus olisi sellainen, että ostaessaan tuotetta, asiakas lähettäisi tietynmuotoisen tekstiviestin numeroon, jossa sitten laskutettaisiin tuotteen hinta + sivukulut.
Lisävaatimuksena, kaupan pitäisi saada vastaus, kun tekstiviesti on mennyt hyväksytysti läpi.

Mitä kotimaisia palveluja olisi, jotka tarjoaisi järkevän rajapinnan verkkokauppaan? Nimenomaan tarvisi olla rajapinta hyvällä dokumentaatiolla, eikä mikään valmis kikkare esim. Magentoon tms.

PS. Ja ei, en ole tekemässä mitään uutta fiksuhuuto palvelua :)

Edit: Myöskään ei onnistu mikään sms-gateway, koska tuo pitäisi saada ympättyä web-hotellin suojiin, joka ei moisia tarjoa.

runeberg [13.04.2011 16:30:32]

#

Enään en pystyt muokkaan.

Mutta, ainakin löytyi Gameleo, onko kellään tästä kokemusta? Myös muita saa esittää, jos löytyisi se halvin vaihtoehto

Lebe80 [13.04.2011 16:31:14]

#

Ei kai tuo sms-gatewayn käyttö mitenkään pois sulje sitä, "tukeeko" web-hotelli kyseistä palvelua. Ainakin nopeasti luettuna se tukee mm. http-kutsuja, joten mielestäni ellet itse ala niitä estelemään, niin jokainen web-hotelli tukee niitä.

runeberg [13.04.2011 16:47:14]

#

Jep, huomasin itse ihan saman äsken, eli turhaa pelkäsin. En tiedä mistä päähäni on jäänyt, että tarjolla olisi ainoastaan järeää "sms-serveriä" tms. No mutta kiitoksia!
Ja jos vielä löytyy muita, niin kertokaa ihmeessä

Clacier [13.04.2011 17:52:59]

#

Itse käytin joskus http://fortumo.fi palvelua, tosin siellä on aika huonot tulot itselleen. Käyttäjälle 50snt hintaisesta viestistä saat itse 8snt, ja 1€ maksavasta saa muistaakseni 40snt tjsp. Tosin oli helppo asentaa suht. kätevä järjestelmä, eli käyttäjä lähetti tyyliin "VIP palveluni", sai paluuviestinä "VIP- koodisi on 1234, kiitos tilauksesta!" ja koodin paikkaansapitävyys tarkistettiin omalla sivustollani.

Grez [13.04.2011 18:33:23]

#

No, eipä nyt hirveästi parempia tuloja taida saada mistään. Operaattoritkin kuitenkin vähentävät ensin kulut (viestien hinnat molempiin suuntiin) ja jäljellä olevasta sitten tilittää ehkä 60% palvelun tuottajalle.

runeberg [13.04.2011 19:45:28]

#

Kiitos Clacier, tuo fortumon palvelu vaikuttaa mielenkiintoiselta. Se olisi siinä mielessä passeli, että ei oo mitään kk tai kytkentämaksuja, vaan melko simppeliä touhua. Muut mitä nyt oon löytänyt on vähän turhan raskaita palveluja pieneen putiikkiin. Ne on tyyliin 300€ avaus ja sitten 100€ kuukausimaksu.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta