tässä värkkään 3d moottoria qb:lle. kyselen vaan, onko kukaan ennen tehnyt samanlaista, että onko vaikee tehä?
en tiedä onko putkalaisista, mutta netti taitaa olla täynnä sillaisia ja luulen, että on siinä omat vaikeutensa.... tjs, mutta en tiedä mitään, kun en ole yrittänyt.
mää olen tehnyt, mutta visual basic.killä
Ei varmasti pysty väsäämään täysiveristä 3d-moottoria, rautalankamoottori voisi onnistuakin.
Kyllähän QB:llä jonkinlaisen paskeen voi aikaan saada, jopa fillattujen polygonien kera (woot!). Teksturifillaukset yms. lienee kuitenkin nopeudesta johtuen syytä jättää toteuttamatta :)
jotakin simppéliä mä aioinkin väsätä, kun ei taidot riitä noihin hienoihin... joo raütalankaa olla pitää
Rautalankahan voi olla hyvinkin helppo väsätä. Ihan vinkiksi sen verran, että lukekaa 3Dica.
No raytracerin oon nähny.. en muuta "3d:tä"
Löysin netistä aivan kunnollisen 3d-moottorin, eikä taatusti ollu mitään rautalankaa. Seinä oli hienoa teksturia, suoraan bmp-tiedostoista ladattua. Ja nopeasti toimi. Hiiren liikkeillä ohjattiin eteenpäin kävely ja kääntyminen. Väitettiin sivulla, että oli tehty QBasicilla, mutta vähän kyllä jäi epäilyttämään...
lainaus:
Löysin netistä aivan kunnollisen 3d-moottorin, eikä taatusti ollu mitään rautalankaa. Seinä oli hienoa teksturia, suoraan bmp-tiedostoista ladattua. Ja nopeasti toimi. Hiiren liikkeillä ohjattiin eteenpäin kävely ja kääntyminen. Väitettiin sivulla, että oli tehty QBasicilla, mutta vähän kyllä jäi epäilyttämään...
URL?
Mä kyllästyin tohon QB 3d moottoriin. Aloin väsäämään 3d moottoria JAVASCRIPTILLÄ! Siinäpä vasta vaikeustasoa! Voin paljastaa perustan: teen koko ruudun kokoisen ikkunan jossa on koko ruudun kokoinen taulukko. Kun taulukon solujen väriä vaihtaa, pikselit "syttyvät".
lainaus:
Oiskohan ollut raycasteri?
Onks kukaan muu tehny javascript 3d engineä?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.