Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ubuntun virranhallinta

Petja [14.03.2011 18:09:44]

#

Kun tietokoneeni käynnistää alusta asti verkkovirrassa silloin ollessaan palaa näyttö kirkaimmillaan. Mikäli kuitenkin konetta käynnistäessä, sitä ei ole kytketty verkkovirtaan palaa näyttö puolella kirkkaudella. Olen tsekannut Ubuntun virranhallinta-asetukset, mutta en ole löytänyt mitään kohtaa, jossa korjata tämä. Toiveena olisi saada näyttö palamaan täydellä teholla.

Koneellani on Ubuntun lisäksi myös Windows 7 Starter, johon mentäessä näyttö palaa aina kirkaimmillaan.

Matkustelen näet koneeni kanssa, eikä ole aina kytkettynä laturiin. Reppu, jossa konetta pidän hankaa jotenkin koneen pintaa, että akku lähtee irti silloin tällöin. Tämä tietenkin johtaa tietokoneen sammumiseen. En toki pidä konetta päällä repussa. ;-)

Koneellani on Ubuntu Netbook 10.04 Finnish Remix.

Onko olemassa esimerkiksi jonkinlaista terminaalikomentoa asian hoitamiseksi?

ankzilla [14.03.2011 18:48:00]

#

Etkö löydä asetuksista "Virranhallinnan asetukset" => "Akkukäyttö"
[x] Himmennä taustavaloa
[x] Himmennä näyttö joutenollessa
^ Saattavat vaikuttaa asiaan, vaikka suoraan pääteltynä ei pitäisi.

Itselläni Ubuntu starttaa joskus niin, että näytön kirkkaus oli tummimmalla mahdollisella, oli kytketty verkkovirtaan tai ei. Tämä kuitenkin on helppo naksauttaa takaisin kirkkaimmalle kun laittaa vaikka yläpaneeliin näytön kirkkauden säätösovelman.

Petja [14.03.2011 19:12:09]

#

Sanoinhan, että olen tsekannut virranhallinan asetukset. Eikä vaikuta asiaan, vaikka monestikin olen noita renksutellut.

Olikos tuo jossain Ubuntun sovellusvalikoimassa, tuo näytön kirkkauden säätösovelma?

(Mod. huom: älä lainaa turhaan kokonaisia viestejä!)

ankzilla [14.03.2011 20:05:05]

#

Petja kirjoitti:

Olikos tuo jossain Ubuntun sovellusvalikoimassa, tuo näytön kirkkauden säätösovelma?

Itselläni löytyy listasta, kun klikkaan paneelia oikealla hiiren napilla ja valitsen "Lisää paneeliin..."

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta