Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Virtualhost lokaalisti

runeberg [09.03.2011 15:13:07]

#

Mulla on useita projekteja htdocs kansiossa, joita joudun testaileen minun palvelimellani. Mulla on ollut pieni apuohjelma, joka on vaihtanut httpd.conf tiedostoon aina "Directory" ja "DocumentRoot" hakemistoja, mutta tämä ei kovin fiksu tapa ole..
Ilmeisesti tuolla VirtualHost jutulla saa homman toimimaan, että mun localhostissa olisi alidomaini tyyliin project1.localhost?

En voi käyttää projekteja tyyliin localhost/project1, koska projektit on toteutettu zend frameworkilla eikä sitä saa (?) toimimaan ilman omaa domainia.

Nyt kysyisin että miten saan nuo subdomainit toimimaan localhostille. Yritin jotain netistä löydettyjä malleja, esim:

NameVirtualHost 10.0.0.3:80

<VirtualHost 10.0.0.3:80>
  DocumentRoot "C:\Program Files\Zend\Apache2/htdocs/project1/public/"
  ServerName project1.localhost
</VirtualHost>

Eli 10.0.0.3 on mun "sisäinen ip" tms, eli millä normaalistikkin pääsen localhostiin.
Jos joku viitsisi vääntään rautalangasta, millaiset asetukset tuohon virtualhostiin pitää laittaa yms.?

Hennkka [09.03.2011 17:04:40]

#

Itse joskus mietin tuota ongelmaa ja löysin jonkun ohjeen, jonka mukaan pitäisi muutella jotain tiedostoa. Ymmärtääkseni tiedosto oli jokin paikallisen DNS:n asetustiedosto. Eli ongelma tuossa on se, että siellä tiedostossa lukee, että "localhost" ohjataan osoitteeseen 127.0.0.1. Nyt sitten kun selaimesi yrittää hakea osoitetta "project1.locahost", niin Windowsin oma DNS päästää sen läpi. Itse en jaksanut muuttaa, mutta toivottavasti auttaa googlailussa:)

Metabolix [09.03.2011 19:02:40]

#

En tiedä Windowsista, mutta Linuxissa kaikkein helpointa olisi säätää täysin nimeen perustuva järjestelmä ja linkittää sitten vain tiedostojärjestelmän puolella, että /var/www/ensimmainen.domain.tahan osoittaisi paikkaan /home/meikapoika/projektit/testi/public.

jimi-kimi [09.03.2011 20:46:10]

#

Vista Business 32 SP2
C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

runeberg [10.03.2011 08:48:42]

#

Selvä kiitoksia. Windows puolella nyt pärjäilen sillä mun apuohjelmalla, vaikka olishan se ollut mukavan automaattista. Täytyy tutkia tuota Metabolixin linkkiä!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta