Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Apache:sta

Sivun loppuun

ppn [28.08.2003 21:21:35]

#

Asensin Apachen itselleni ja luulin, että voin testata scriptejäni ilman nettiyhteyttä, mutta kun yrittää mennä localhostiin IE:n kannssa niin se kysyy, että muodostetaanko yhteys, se siis toimii vain netissä, kuuluuko sen olla näin? Modeemikäyttäjä kun olen niin ei viitsisi koko ajan olla netissäkään. Lisäksi se heittää tällaisen virheilmoituksen, mutta toimii silti:
[warn] (2)No such file or directory: exec() may not be safe
Apache server shutdown initiated...

Käyttis on Win 98se ja olen siis asentanut vain siksi, että voisin opetella PHP:tä helpommin.

Toivottavasti joku ymmärsi jotain.

Ämppi [28.08.2003 22:29:19]

#

lainaus:

Asensin Apachen itselleni ja luulin, että voin testata scriptejäni ilman nettiyhteyttä

Öhom... , toivotaan ettet ole ihan mikätahansa tietämätön. Apache on palvelinohjelma joka tekee tietokoneestai palvelimen. Näin ollen et voi käyttää sitä ilman internetyhteyttä.

Suosittelisin etsimään netistä jonkin ilmaisen kotisivu-palvelimen PHP tuella. Tai voit kehitellä toki jotain muutakin.

Antti Laaksonen [28.08.2003 22:38:15]

#

Nyt kyllä Ämppi puhuu potaskaa. Apache toimii aivan hyvin ilman Internet-yhteyttäkin, kunhan olet asentanut sen koneellesi oikein. Kokeile vaikka toisilla selaimilla, jos IE kenkkuilee.

arcatan [29.08.2003 07:59:19]

#

lainaus:

Apache server shutdown initiated...

"Apache-palvelimin sammutus aloitettu"? Jos se yrittää sammuttaa itsensä, ei varman toimi. Minä sanoisin että säädöissäsi on vikaa, nimenomaan tuon virheilmoituksen kohdalla. Veikkaisin, että kannattaa korjata ne säädöt, niin johan toimii.

Cornix [29.08.2003 10:15:18]

#

Mullakin oli sama ongelma ie:n kanssa. Sain toimimaan kun vaihdoin netscapeen. Apache toimii kyllä ilman internetyhteyden aukioloakin. (Mullakin modeemi:[ )
Ja kuten DSword sanoi niin säädöissäkin on varmasti vikaa.

Tulilintu [29.08.2003 10:57:23]

#

Tämähän johtuu ihan siitä, että ie ei tajua, että localhost on omalla koneella. Kun se kysymys muodostetaanko yhteys tulee valitse kyllä.

Pekka Kauppila [29.08.2003 12:15:37]

#

IE:ssä löytyy yhteysasetuksista ja sieltä sen asetukset nappulan takaa löytyy kohta "Älä käytä välityspalvelinta paikallisille osoitteille" ja siihen kun laittaa ruksin niin pitäisi kaiken toimia aivain oiken tuon Apachen kanssa.

ppn [29.08.2003 14:01:12]

#

Se on kyllä ihme, että se toimii ihan kunnolla viasta huolimatta. Sain kanssa toimimaan ilman yhteyttä. Asetuksia oon katellu, mutta kun ei ymmärrä niin...

Heikki [29.08.2003 19:05:00]

#

Jos et osaa conffia, niin asenna abyss. Oppaat sen ja php-tuen asentamiseen löytyvät oppaat-osiosta.

frozen [30.08.2003 11:12:45]

#

tai sitten asenna linux, asennuksessa saa valita jo et asentaako se apachen mysqlin ym ja sitte se aina käynnistää apachen ku linux käynnistyy ja toimii ihan hyvin ilman nettiäkin ;)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta