Olen tehnyt kaksi "moduulia" Toisessa moduulissa syötetään tietoa tietokantaan ja toisessa näytetään realiajassa mitä on syötetty tietokantaan.
1. Kun syötän esim nimi: testaaja, se menee heti tietokantaan. Toisessa .php tiedostossa haetaan tietoa mitä on syötetty, miten saan ne päivittymään automaattisesti? Olen kokeillut HTML koodin refressiä, mutta ongelmana on että koko sivu päivittyy ja kysely lähtee alusta.
Olen tehnyt includen jossa haetaan tietoja, mutta haluan sen erillisenä koodina joka päivittää itse itseään.
PS. luen ne nettiketit sitten ku tää homma on valmis :)
Löysin tälläisen <?php header('Refresh: 5'); ?> mutta sekin päivittä koko sivun
Kysely pitääkin suorittaa joka kerta, kun halutaan hakea lisää tietoa.
Hae esimerkiksi hakusanoilla "mysql ajax", tältä sivulta löytyy aika paljon keskustelua.
Yksinkertaisinta tuo on tosiaan tehdä html refreshin kautta, mutta kuten sanoit se lataa koko sivun kerralla.
Osan sivusta saat ladattua vaikka AJAX tekniikkaa käyttämällä, yksinkertaisia esimerkkejä löytynee paljon netistä ja oppaista.
Sitten kannattaa tutustua myös javascriptin timing eventteihin (setTimeout()).
Toi oli tosi hyvä...Oikeastaan tätä tarvin yhteen toiseen juttuunkin. Kiitokset!!!
Linkki jos joku tarttee: http://www.tizag.com/ajaxTutorial/ajax-mysql-database.php
Mutta vielä kysäsisin sitä että onko olemassa koodia joka esim päivittää vain esim tietyn function, tai tietyn koodin. esim. ($a = $b) jos b:n arvo muuttuu jossain toisessa paikassa niin automaattisesti päivittyy vaikka testi.php sivulla.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.