Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: PHP FORM

faaraot [22.02.2011 20:54:05]

#

Voisko joku auttaa vähän. PHP kieli on minulle uutta, mutta alkaa jo selkiytymään.

Haluaisin tehdä niin sanotusti moduulin jossa on kysely kaavake. Haluaisin että kyselykaavake olisi yhdessä tai kahdessa tiedostossa (toisessa, kolmannessa tiedostossa jos tarttee voi olla include jutut.

Näin se pitäs mennä-----

Kysyy nimen : ->lähetä

Sama php tiedosto mutta "Kysyy nimen" teksti katoaa ja tilalle tulee

Anna sukunimi : -> lähetä

Sama php tiedosto vieläkin, "Anna sukunimi" teksti katoaa ja antaa ilmestyy teksi

"Nimi Sukunimi" esim "kuikka jorma"

Eli koodien pitäisi olla samassa .php tiedostossa. Toivottavasti ymmärrätte mitä haen takaa tässä. Ja tietenkin kaikki kyselyt tallennetaan tietokantaan jotta niitä voidann sitten hakea myöhemmin. Hienoa vielä olisi jos jaksatte auttaa niin ylälaidassa olisi valikko jossa on "Nimi" "Sukunimi" vaihtoehdot eli niitä painamalla voi liikkua ees takaisin ja tiedot on niissä valmiina mitä on syötetty.

The Alchemist [22.02.2011 21:07:39]

#

<?php

$state = empty($_GET['state']) ? 0 : $_GET['state'];

print '<form method="get" action="">';
printf('<input type="hidden" name="state" value="%d">', $state+1);

switch ($state) {
  case 0:
    print 'Anna etunimi: <input type="text" name="etunimi">';
    break;

case 1:
    printf('<input type="hidden" name="etunimi" value="%s">', $_GET['etunimi']);
    print 'Anna sukunimi: <input type="text" name="sukunimi">';
    break;

case 2:
    printf('Nimi: %s %s', $_GET['etunimi'], $_GET['sukunimi']);
}

print '<button type="submit">Lähetä</button>';
?>

En tavallisesti tee toisten kotiläksyjä, mutta tuossa nyt on perusversio, joka kysyy nimen ja lopuksi näyttää syötetyt tiedot. Tietokantahommelit ja muut viritelmät saatkin tehdä itse.

Helpoin tapa on varmaan tallentaa kysely tietokantaan vasta, kun kaikki tiedot on kerätty. Sitä ennen voit käyttää esim. cookieita tai hidden inputteja välitulosten tallentamiseksi.

Minulla on myös tapana huomauttaa, ettei 'auttaminen' todellakaan tarkoita samaa kuin 'joku vois koodata tän mulle'. Auta itseäsi äläkä valehtele, niin et turhaan ärsytä muita.

faaraot [22.02.2011 21:59:42]

#

Juu ois riittäny vaan että case jutula toimii nii loput oisinki tuolta googlesta poiminu. Kiitti kuitenkin, taas koodaus jatkukoon :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta