Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Drupal 7/kommentointi

Rope [16.02.2011 21:25:59]

#

Elikkäs. Oon täs yrittäny luoskennella tommosta kommentointii jossa käyttä jällä on edessään liikuteltava kartta (vähän samantapainen kuin google maps). Käytän nettisivujen tekoon drupal 7 ja tarkotuksena olis että käyttäjä kommentois kyseistä karttaa ja kartan pisteitä.

Noh ongelmaksi kuitenkin muodostui, että tuo kommentointi onkin nouseva kuin pitäisi olla laskeva (en ole varma kummin päin ne menee, mutta minulla nykyisin lähettty viesti on alinna kun sen pitäisi olla ylinnä, luonnollisesti jolloin katsoja näkevät suoraan uusimman viestin)

Olen itse noita kommentointi kenttiä vapaalla koodilla luonut, mutta ne ovat käyttäneet apuna toisia sivuja, ts. ne ovat käyneet ns. käsittelijä sivulla jolloin sivu latautuu uudelleen ja tämä olisi kartan käyttäjän kannalta erittäin vasten mielistä.

Olen ladannut drupaliin "date", "calendar" ja "views" modulit mut toi viewsikään ei jostain syystä suostu tuota järjestystä kääntämään (tai sitten en osaa). Toki parempia ideoita saa aina esittää mikäli sellainen löytyy. ja HUOM, nyt on kyse kommentoinnista karttasivulla ei yksisään contentissa.

Eli jos vähä löytys jotain kikkaa tuohon millä sais tehtyy dynaamisen kommentointijärjestelmän, eli joko vapaalla koodaamisella tuo, miten saisin ratkaistua tuon ettei tarvitsisi käydä aina erikseen toisella sivulla, taikka sitten löytyisi tuohon drupalin järjestämisperusteeseen jokin ratkaisu. Tottakai toivoisin drupali osaajia avukseni, mutta ei vapaa koodauskaan pahitteeksi ole.

Olen asentanut drupaliin "views", "date" ja "calendar" modulit, viewsillä pitäisi pystyä tuo järjestämisperuste kääntämään mutta ainakaa tossa "comment" kohdassa näin ei tapahdu. Saa toki esittää muitakin ratkaisuja, kuitenkin lopputulos tulisi olla, että samalla sivulla on kartta ja kommentointi kohta joka toimii dynaamisesti eli ei lataa sivua uudelleen vaan käyttäjä voi vapaasti liikutella karttaa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta