MySQL alkeita lautapelipalveluun!
Minun tämän hetkinen testi mysql php koodi ihan perus mysql php koodia, ja myöskin java koodini on varmaankin ihan perus koodia, molemmat koodit lukevat samoja databaseja.
Kuinka minun tulisi toimia kun toivon että sekä java että php koodi olisi mahdollisimman tehokasta, en oikeastaan taas tiedä mitä kysyä taikka mitenkä toimia, ainakin minulle on mainittuna, taisi olla innodb taikka jotain noin, kuinka tämän innodb:n toiminta, kun databasea on tarkoitus käyttää sekä php että java application käsin, kuinka käytännössä.
Minulla on "käyttäjätunnus ja salasana" database, "sivuston vierailijat counter" database, ja vielä on tarkoitus asettaa "peli tallenteet" database, mahdollisesti vielä muutama extra database joita voisi tarvii palvelussani ?
Eli, database mahdollisimman tehokkaaksi, databasea käytetään sekä php että java application käsin ?
Olisi mukavaa jos minulla olisi taitoa ohjelma koodiin joka selviytyisi mahdollisista asiakas piikeistäkin ;)
------
Ihan vain vinkkinä että kannattaa kirjoittaa selkeää tekstiä, jos haluaa selkeät vastaukset =).
Ainakin sinun tulee ensin selvittää millaista liikennettä kantaan on tulossa. Jos tiedossa on suhteessa paljon lisäyksiä ei kannata indeksoida taulua, koska indeksien laskeminen on melko hidasta. Toisaalta paljon hakuja sisältä sovellus on luultavasti tehokkaampi, jos tiedot on indeksoitu. Sinulla tulee luultavasti kohtalaisen paljon lisäyksiä, jos jokainen siirto tallennetaan kantaan. Toisaalta strategiapeleissä käyttäjä miettii siirtoja, joten liikenne voi olla toisinaan vähäistäkin.
Melkein kannattaa varmaan kuitenkin ensin tehdä oikeaoppinen ja toimiva kanta ja optimoida sitten kun sille se on perusteltua.
Ok!
Laitan myöhemmin tänne putkaan jotain PHP ja JDBC koodia, joissa sitten näkyy, kuinka ajattelen tätä MySQL säätelyä ja kuinka yritänkään tehokkaasti käyttää MySQL tableja.
Taitaa todella olla parempi rakentaa, ensin toimivat esimerkit ja vasta sitten kysellä kun on tieto taitojakin hieman enempi, minulla vain on niin kovin korkea tämä kynnys käyttää googlea ja englannin kielisiä tutoriaaleja, jotenka sitä aina välillä eksyy suomenkielisiin foorumeihin hieman hatarinkin perus tiedoin kyselemään kaikkea perus ohjelmointi taitoihin liittyvää.
------
Mikä palvelu?
Voisitko kertoa osoitteen, haluaa päästä testaamaan.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.