Minun pitäisi tehdä generaattori, joka luo pystysuuntaista tekstiä/sanoja. Eli tekstiä, joka on käännetty 90% astetta vastapäivään ja teksit toimivat selaimessa linkkinä.
Onko kellään ajatusta?
Itse ajattelin, kun en keksinut muuta, kuin että generoida sanat ImageMagicK:lla kuviksi ja kääntää kuvat kallelleen, jonka jälkeen kuvien id:t tallentuu tietokantaan, josta niitä käytetään aina tarpeen mukaan. Uusia sanoja luodaan tarvittaessa ja vanhentuneet kuvat/sanat tuhotaan. Kuvia on palvelimella about. 1000 kappaletta ja keskimmäärin päivässä päivitetään about. 2 uutta sanaa kuvineen sen perusteella, mitä generaattori määrää. Voisiko toimia?
Onko mahdollisesti kenelläkään tapaa, miten voisi luoda kyseiset teksit ilman kuvia, eli esim. javascriptillä kääntäisi vaikka div elementtejä?
Googlella löytyy vaikkapa http://css-tricks.com/snippets/css/text-rotation/ . En ole itse kokeillut.
Ohimennen huomauttaisin, että pystysuuntainen on vertikaalinen ja vaaksauuntainen on horisontaalinen. Ihan vaan pientä ristiriitaa otsikon ja tekstin välillä, joskin selostuksen perusteella nimenomaan vertikaalista haetaan.
Kiitti, toi toimii, yritin itse googlettaa tuloksetta, olis varmaan pitänyt käyttää text rotationia sanana.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.