Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Horisontaalinen teksti

Paulus M [09.02.2011 18:04:33]

#

Minun pitäisi tehdä generaattori, joka luo pystysuuntaista tekstiä/sanoja. Eli tekstiä, joka on käännetty 90% astetta vastapäivään ja teksit toimivat selaimessa linkkinä.

Onko kellään ajatusta?

Itse ajattelin, kun en keksinut muuta, kuin että generoida sanat ImageMagicK:lla kuviksi ja kääntää kuvat kallelleen, jonka jälkeen kuvien id:t tallentuu tietokantaan, josta niitä käytetään aina tarpeen mukaan. Uusia sanoja luodaan tarvittaessa ja vanhentuneet kuvat/sanat tuhotaan. Kuvia on palvelimella about. 1000 kappaletta ja keskimmäärin päivässä päivitetään about. 2 uutta sanaa kuvineen sen perusteella, mitä generaattori määrää. Voisiko toimia?

Onko mahdollisesti kenelläkään tapaa, miten voisi luoda kyseiset teksit ilman kuvia, eli esim. javascriptillä kääntäisi vaikka div elementtejä?

Jaska [09.02.2011 18:22:21]

#

Googlella löytyy vaikkapa http://css-tricks.com/snippets/css/text-rotation/ . En ole itse kokeillut.

Grez [09.02.2011 18:47:10]

#

Ohimennen huomauttaisin, että pystysuuntainen on vertikaalinen ja vaaksauuntainen on horisontaalinen. Ihan vaan pientä ristiriitaa otsikon ja tekstin välillä, joskin selostuksen perusteella nimenomaan vertikaalista haetaan.

Paulus M [09.02.2011 18:51:52]

#

Kiitti, toi toimii, yritin itse googlettaa tuloksetta, olis varmaan pitänyt käyttää text rotationia sanana.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta