Niin sain kaikki zipit mbnetistä ja readmen hain googlella, mutta asennus tyssäsi heti ekaan juttuun sillä tiedostoissa ei ollut autoexec.batia.... tiätääkö joku mistä voisin saada sen??!?
Luullaksen pitäisi löytyä ihan sun omalta koneelta C asemalta...
mä katoin etsi toiminnolla kolme kertaa eikä löytyny!!
Hei Pekka!!! Missä zipissä sen autoexec.batin pitäis olla??
Kokeileppa vaikka tehdä tyhjä AUTOEXEC.BAT C asemalle (siis C:\AUTOEXEC.BAT ) :)
no voi lollipoppilo..
???
lainaus:
Hei Pekka!!! Missä zipissä sen autoexec.batin pitäis olla??
Ei sen missään zipissä pitäisi olla. Sen pitäisi löytyä C-asemalta ja jos ei sitä siellä ole niin voit luoda sen sinne C-asemalle (C:\AUTOEXEC.BAT) kuten jo tässä varmaan on mainittu. Ilmeisesti ohjeessa sinne sitten käsketään jotakin lisäämään...
Ei kai sinulla, PeQ, ole Windows XP:ta?..
-Grey-
lainaus:
Ei kai sinulla, PeQ, ole Windows XP:ta?..
-Grey-
on... eiks se toimi sillä?? tai jotain?
Windows XP:ssä ei ole autoexec.batia, muuten ihan hyvä :)
lainaus:
Windows XP:ssä ei ole autoexec.batia, muuten ihan hyvä :)
Autoexec.bat on "sisäänrakennettu" xp:ssä ja w2k:ssä, ohjauspanelin järjestelmässä on joku välilehti missä on ympäristö muuttujat -nappi (tms.), kyllä djgpp voi asentaa w2k ja xp:seen. Muistaakseni seillä readmessa on ohjeetkin siihen.
Itse olen asentanut djgpp:n xp:seen, mutta siitä on aikaa ja minulla ei ole xp:tä enää vaan linux/gnu järjestelmä....
Windowsille kannattaa ladata vaikka Dev-C++. Helppo asentaa ja mukava käyttää. Itselläni on Dev-C++ tällä koneelle (XP) ja toisella koneella DJGPP + RHIDE (MS-DOS, 166 MHz, 32 Mt RAM). Dev-C++:lla pystyy tekemään DOS-ikkunassa toimivia ohjelmia, mutta myös Windows-ohjelmia.
"Sisäänrakennettu" autoexec.bat:
Klikkaa Omaa Tietokonetta hiiren kakkosnapilla, ja valitse Ominaisuudet. Mene välilehteen Lisäasetukset, ja klikkaa Ympäristömuuttujat. Siellä on sitten "Käyttäjän <nimesi> muuttujat" ja "Järjestelmämuuttujat". Jos laitat vain itsellesi, muut eivät voi käyttää DJGPP:tä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.