Eli käyttääkö kukaan tai onko kukaan käyttänyt dark basicia??
Olen käyttänyt ja aion luultavasti vielä joskus käyttääkin.
onks se sun mielestä hyvä??
Minä olen käyttänyt ja mielestäni se on ihan kätevä 3D pelinteko ohjelmointikieli mutta ei ole mielestäni järkevää opetella sellaista mistä ei ole tulevaisuudessa hyötyä joten opettele mieluummin C++
Joo opettelen ensin vähän qbasicin perus juttuja ja sen jälkeen alan työstää c++:ssaa......
Hyvä
Voi olla basicin jälkeen vaikeaa siirtyä C++:n ohjelmointiin. Menee kaikki uusiksi. Ehkä pystyt opettelemaan muuttujien tyyppejä jne mutta muuta et :E
Joo kannattaa aloittaa suoraan c++:llä niin sitten on helpompi jatkaa kaikilla muilla.
Jep. Itse tein saman virheen. Aloitin itseasiassa mIRC skripteillä ja siirryin siitä PHP:hen ja muun internet-ohjelmoinnin pariin.
Nyt tuntuu mahottomalta aloittaa WIN32 ja C ohjelmoini vielä kun ei intoakaan jotenkin riitä. Noh mutta jokatapauksessa aloita heti C:llä tai C++:lla.
oke..
Minä olen opiskellut QBasicia jo vähän pitempään... nyt meinaan ruveta PHP:tä ja vuoden päästä koulussa Visual Basicia. SITTEN C++:ssaa. Njoo, oon kyllä jo nyt alotellu C++ ku kiinnostaa niin prkl:sti. Luin tämän oppaan: http://www.jarvenpaa.fi/lukio/Opetus/Aineet/AT/
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.